Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۲۶ درصد جمعیت کشور معادل ۲۱ میلیون نفر در روستا‌ها زندگی می‌کنند، گفت : دولت دوازدهم توجه خوبی به اشتغال و توسعه روستا‌ها داشته و به این منظور یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها اختصاص یافت که بانک‌ها نیز معادل این رقم را به آن اضافه کرده و در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : از ابتدای انقلاب تاکنون تخصیص چنین منابعی جهت اشتغالزایی در روستا‌ها بی سابقه بوده است. نرخ سود این تسهیلات نیز پایین و بین ۴ تا ۶ درصد و دوره بازپرداخت آن ۹ ساله است.

امید با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات آثار خوبی در روستا‌ها داشته، گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در روستا‌های کشور کاهش محسوسی داشته که اعداد آن در حال استخراج است، همچنین سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از پنج درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها کمتر از مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌ها بوده است

وی به دیگر آثار پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۷ قطعا مهاجرت معکوس در کشور اتفاق افتاده و مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌هاکمتر از مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌ها بوده است.

امید یکی دیگر از آثار این طرح را افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های کشور عنوان کرد و گفت: سال ۱۳۹۶ تنها ۲۵۰ واحد بوم گردی داشتیم که اکنون به ۱۸۵۰ واحد رسیده و در حوزه کشاورزی، صنایع کوچک و ... نیز چنین شرایطی ایجاد شده و آثار پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در حال نمایان شدن است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: برای استمرار این شرایط باید لحاظ این منابع مستمر باشد تا شاهد توسعه روستا‌ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضعف‌هایی که در این طرح وجود دارد، گفت: لایحه‌ای به منظور اصلاح نقاط ضعف تهیه و در مجلس در حال بررسی است که به موجب آن محدودیت‌های موجود برداشته و اختیارات بیشتری به استان‌ها داده می‌شود.

امید در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه استان کرمانشاه پتانسیل‌های خوبی برای توسعه و اشتغال دارد، گفت: بالاترین ظرفیت استان نیروی انسانی و مدیریتی آن است که با حضور مهندس بازوند در راس مدیریت استان، کرمانشاه از این موهبت برخوردار است.

وی همچنین جهت پرداخت منابع بیشتر برای اشتغال پایدار روستایی به استان از محل منابع متمرکز قول مساعد داد .

انتهای پیام/د

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی