Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رویداد۲۴ نوشت: مدیریت مصرف آب شرب در ایران همواره از دغدغه‌های جدی مدیران به شمار می‌رود. مواردی همچون فرسودگی شبکه آبرسانی، روش‌های مناسب آبیاری برای تأمین آب فضای سبز، نحوه جلوگیری از مصرف بیش از حد مشترکان پرمصرف و مواردی از این دست، بزرگترین مشکلاتی است که بر سر راه مدیریت مصرف آب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسئولین سرانه مصرف آب در شهر‌های ایران هم اکنون ۲۲۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است که این رقم در برخی از مناطق کلان شهر‌های کشور مانند تهران به بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه روز می‌رسد.

به گفته هدایت فهمی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو؛ هم اکنون میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع آب شهری کشور ۲۵،۵ درصد است که از این میزان ۱۳.۴ درصد مربوط به هدررفت واقعی است. این در شرایطی است که به گفته کارشناسان برای کاهش تنها یک درصد از تلفات آب، ۱۰۰۰ میلیارد تومان باید هزینه شود.

انوش نوری اسفندیاری پژوهشگر حوزه آب می‌گوید: اتلاف آب به دلیل عدم دقت در محاسبه کنتور‌ها و ثبت درست مصرف آب و نیز فرسودگی لوله‌های انتقال به دلیل شکستگی لوله‌ها یا سوراخ شدن آن‌هاست و به صورت تقریبی می‌توان گفت بیش از ۱۵ درصد این اتلاف آب به دلیل فرسودگی لوله‌هاست که هزینه بالایی برای بازسازی آن‌ها نیاز است.

او ادامه می‌دهد: به طور کلی باید گفت که روش‌های مناسب آبیاری برای تأمین آب فضای سبز یکی از مسائل دیگری است که با توجه به کم‌آبی موجود، باید مورد توجه شهرداران و تمامی سازمان‌های ذی ربط قرار گیرد، زیرا آب شرب برای تصفیه، نیازمند هزینه زیادی است که استفاده از آن برای آب غیرشرب موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

اسفندیاری می‌گوید: در بخش بازسازی توزیع آب، هر ساله برنامه‌های زیادی وجود دارد، اما متاسفانه این موضوع روشن نیست که چه میزان مراکز تجاری و غیرخانگی نظیر کارواش‌ها و قالیشویی‌ها و مراکز صنعتی از آب شرب لوله کشی که در نهایت با عنوان مصارف خانگی برآورد می‌شود استفاده می‌کنند.

این کارشناس صنعت آب ادامه می‌دهد: در اغلب پارک‌های سطح شهر نیز از آب لوله کشی برای آبیاری استفاده می‌شود این در حالی است که باید برای این موضوع از آب غیر شرب استفاده شود و آمار تفکیکی از میزان مصرف آب شرب در این مراکز و فضای سبز و اب غیرشرب از سوی شرکت آب و فاضلاب ارائه نشده است. در مناطق ۲۲ گانه تهران میزان مصرف آب یکسان نیست و میزان مصرف در جنوب تهران با شمال تهران فرق دارد، اما این آمار هم به صورت شفاف اعلام نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آب ایران آب مصرفی ایران آب شرب ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا