Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@14:12:22 GMT

سوئد بدهکارترین کشور اروپا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۹۰۷

سوئد حادترین وضعیت بدهی در اروپا را دارد. به گزارش جنوب نیوز به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، نسبت بدهی در کشور‌های اروپایی با یکدیگر بسیار متفاوت است، اما تا پایان سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۰ درصد بدهی‌های سوئد دارای سررسید کمتر از یک سال بوده است.

پس از سوئد، مجارستان با ۱۸ درصد و پرتغال با ۱۷ درصد بدهی‌های دارای سررسید زیر یک سال دارای حادترین شرایط بدهی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این نهاد اروپایی، ایتالیا و دانمارک دیگر کشور‌هایی هستند که زنگ بحران بدهی برای آن‌ها به صدا درآمده است، چراکه این دو کشور نیز دارای بالای ۱۰ درصد بدهی که زیر یک سال دیگر سررسید می‌شوند هستند.

در بیشتر کشور‌های اروپایی بدهی دولت مربوط به تأمین مالی اوراق قرضه بوده است. در این بین بیش از ۹۰ درصد بدهی دولت جمهوری چک مربوط به سررسید اوراق قرضه دولتی بوده است و پس از این کشور، مجارستان با ۸۹ درصد و مالت و اسلوونی با ۸۸ درصد قرار دارند.

انگلیس، اسپانیا، فرانسه، اسلواکی، ایتالیا، استونی و یونان نیز دیگر کشور‌های اروپایی هستند که بیش از ۸۰ درصد بدهی آن‌ها مربوط به بازپرداخت هزینه‌های اوراق قرضه است. از سوی دیگر، اما کرواسی با ۳۱ درصد کمترین نسبت بدهی به اوراق قرضه خود را دارد و لوکزامبورگ با ۳۲ درصد و قبرس با ۴۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پنجاهمین سالگرد بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین المللی برای تأمین مالی بانک توسعه اسلامی است که امسال ۵۰ امین سالگرد تاسیس آن است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌ها مرتفع شود، و بدهی‌های جمهوری اسلامی را به صفر برسانیم.

خاندوزی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم بانک توسعه اسلامی برای ۱۱ پروژه تأمین مالی کند ما بدهی‌های قبل از ۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تأکید کرد: امیدواریم در نشست ریاض مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • یورو رکورد زد
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است