Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۵۷۶ هزار نفر با رفتن به سینماهای آذربایجان شرقی به تماشای فیلم های اکران شده پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمد محمدپور» در مراسم افتتاح سینما آزادی و بزرگداشت جواد درخشان هنرمند پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر استان با اشاره به اینکه مردم طالب سالن سینما و فیلم باکیفیت هستند، افزود: با توجه به رونق سینماهای استان هم اکنون تولید فیلم و اکران آن هم برای مخاطب و هم برای سرمایه‌گذار توجیه فرهنگی و اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مخاطب سینما از کار با کیفیت و سالن سینمای استاندارد استقبال می‌کند، اظهار داشت: فروش ۳۲ میلیارد ریالی سینماهای استان در سال گذشته دلیلی بر این مدعاست.

وی گفت: در سال‌های اخیر بخش خصوصی حضور برای احداث و تجهیز سینماها علاقه مند شده است و در این راستا امسال، سال خوبی برای تولید فیلم و رونق سینماهای استان است.

محمدپور، با اشاره به آغاز به کار سینما آزادی به عنوان بیست و چهارمین سینمای استان، ادامه داد: در زمان کنونی ٢٤ سالن سینمایی با ۸ هزار و ١١٧ صندلی در شهرستان‌های استان شامل تبریز، ملکان، مراغه، بناب، عجب شیر، میانه، مرند، شبستر و اهر وجود دارد و در شهرستان‌های اسکو، هشترود، چاراویماق و جلفا نیز سینمای سیار راه اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی چندین سینمای ثابت و سیار در سطح استان در سال جاری خبر داد و یادآوری کرد: در سال‌های اخیر با تشکیل انجمن‌های مختلف با محوریت فیلم و سینما و اهتمام اهالی سینما جشنواره‌های متعددی در حوزه فیلم برگزار شده و فضای مناسب رقابتی و تولید اثر در استان در این حوزه ایجاد شده است.

محمدپور، «جواد درخشان» را هنرمندی پیشکسوت و مردمی دانست و افزود: تکریم و بزرگداشت هنرمندان و اصحاب فرهنگ از رویکردهای مهم این اداره کل است و تلاش می‌شود این روند تقویت شده و استمرار یابد.

وی با اشاره به اهمیت تجلیل و تکریم هنرمندان گفت: شکوه و کرامت کشور با هنر و فرهنگ است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ به عنوان آفرینندگان این شکوه باید تکریم شوند.

درخشان متولد ۱۳۲۷ تبریز بوده که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۷ در تهران آغاز کرده و مدت ۸ سال عضو پیوسته خانه سینمای تهران است.

فعالیت در تلویزیون تبریز از سال ۱۳۶۴ و بازی در فیلم‌های نیمه پنهان ماه، آینه و خاکستر، دخیل پرنده باز کوچک، سوداگر، سارای و تولد یک پروانه از فعالیت‌های بارز این هنرمند تبریزی است.

وی برای بازی در فیلم‌های تولد یک پروانه، پرنده باز کوچک و دخیل در جشنواره‌های تورونتو ایتالیا، مصر، آلمان و استرالیا تقدیر شده است.

سینما آزادی در دهه ٤٠ در تبریز تاسیس شد و بعد از چند سال تعطیلی، فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و با برخورداری از دستگاه پخش با سیستم لیزری، صدای مطلوب، سالن زیبا با شیب مناسب و مبلمان تازه و راحت و سالن انتظاری که مزین به عکس‌های مشاهیر آذربایجان از معیارهای روز سینمای کشور برخوردار است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت دهه کرامت بیرجند شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه مجلس اردبیل ظریف سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی