Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:38:59 GMT

انتقاد از دولت با انگیزه منافع جناحی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۸۷۰۴

انتقاد از دولت با انگیزه منافع جناحی

بررسی خبرگزاری ها، روزنامه ها و تارنماهای داخلی، حکایت از آن دارد که رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب در مطالب امروز خود، همچنین «تخریب دولت با شایعه و دورغ» را از دیگر رخدادهای این روزهای کشور علیه دولت روحانی و برخی دولتمردان وی دانسته اند.

به گزارش گروه نشریات خبری ایرنا، رسانه های منسوب به طیف اصولگراها نیز اخبار و گزارشهایی پیرامون موضوعات؛ «نفوذ و اقدامات مجرمانه در حوزه وزارت نفت»، «اقدامات نسنجیده اطرافیان رییس جمهور» و «ابراز نگرانی ۶ تشکل فرهنگی از وزیر شدن سرپرست آموزش و پرورش» منتشر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های اصلاح طلب

آنچه در پی می آید برخی عبارت های کانونی در رسانه های منسوب به اصلاح طلبان است:

سردمداران جریانی که در آن زمان منافع ملی برای‌شان در حاشیه و منافع جناحی در اولویت بود؛ دولت را محکوم می‌کنند به اینکه چرا اجازه می‌دهد در فلان منطقه یا فلان شهر، نشست سیاسی برگزار شود؛ مانور دادن بر اخباری که از یک سو حاشیه‌ساز خواهد بود و از سوی دیگر صحت و سقمش محل بحث است؛ هفته ادعاها علیه وزارت نفت؛ یکی از دلایل ناکامی دولت حضور افرادی مثل آقای «ناآشنا» است.

انتقاد و مخالفت با انگیزه منافع جناحی

روزنامه اعتماد زیر عنوان «مخالفان بی انصاف دولت» با اشاره مخالفان دولت در دوران دفاع مقدس و اصلاحات، می نویسد: سردمداران جریانی که در آن زمان منافع ملی برای‌شان در حاشیه و منافع جناحی در اولویت بود، امروز به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما تفکر و سلیقه آنها در تمام طول این سال‌ها در عرصه سیاسی کشور حضور داشته و همواره با همان روش گذشته، روشی مبتنی بر تقدم منافع گروهی و جناحی بر منافع ملی، عمل کرده است. نمونه‌های بحران‌سازی آن تفکر در دولت اصلاحات و کارشکنی علیه رای ملت در دو دوره آن دولت، کم‌شمار نیست. همان سلیقه متاسفانه در زمان ریاست‌جمهوری آقای روحانی هم مخالفت‌های غرض‌ورزانه و کارشکنی‌های برآمده از خواسته‌های جناحی و گروهی را با دو دولت ایشان تاکنون ادامه داده‌اند. این گروه که همیشه به رای ملت نگاهی تصنعی دارد، اگرچه نقشش در به وجود آمدن مشکلات امروز کشور اساسی است اما نه تنها مسوولیت رفتارهای خود را در به خطر افتادن منافع ملی نمی‌پذیرد بلکه برعکس، در بسیاری از چالش‌های کشور خود را طلبکار هم می‌داند. امروز کشور به جهت تحریم و مشکلات ناشی از آن در موقعیت سختی قرار گرفته و طبعاً کاستی‌ها و مشکلاتی هم در دولت وجود دارد. با این حال در به وجود آمدن وضع کنونی، سهم بسیار مهم و عمده گروهی که از آنها با نام «کاسبان تحریم» یاد می‌شود، بسیار روشن و آشکار است.

در بخش دیگری از این یادداشت می خوانیم: در عرصه داخلی هم تا جایی که می‌توانند، کمر به بستن فضای آزاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌بندند و برای جلوگیری از فعالیت‌های مدنی تلاش می‌کنند تا جایی که حتی دولت را محکوم می‌کنند به اینکه چرا اجازه می‌دهد در فلان منطقه یا فلان شهر، نشست سیاسی برگزار شود! آنها حتی در جاهایی دست به کارهای قانون‌شکنانه علیه امور قانونی می‌زنند.

تخریب دولت با شایعه و دورغ

«شایعه قهر جهانگیری تکذیب شد / وحدت واجب‌تر از نان شب» روتیتر و تیتر مطلبی در روزنامه اعتماد است که در مورد شایعه قهر جهانگیری و اختلاف نظر وی با روحانی می نویسد: «روحانی خطاب به جهانگیری جمله‌ای می‌گوید که باعث تکدر خاطر جهانگیری می‌شود اما علی لاریجانی پادرمیانی می‌کند و قضیه فیصله می‌یابد. البته جهانگیری از بحث کارشناسی خود کوتاه نمی‌آید و به استدلال و مباحثه‌اش ادامه می‌دهد اما از یک جایی به بعد سکوت می‌کند و… این همه شایعات و ماجراهایی بود که دیروز از پاستور مخابره می‌شد.

این گزارش با بیان اینکه؛ «دقایقی از انتشار خبر قهر اسحاق جهانگیری نگذشته بود که بازار اظهارنظرها و تایید و تکذیب‌ها داغ شد»، برخی اظهار نظرها در این ارتباط را بازتاب داده و در پایان می نویسد: وقتی شرایط به حساس‌ترین و پرفشارترین مرحله خود می‌رسد، مشخص است که عقاید و نظرات در نقاطی با یکدیگر تلاقی پیدا کنند و این موضوعی است که تقریباً در هر سیستمی با هر ساختار و تفکری یک امری کاملاً عادی تلقی می‌شود اما اینکه درست در شرایطی که کشور با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و اتفاقاً عده‌ای بی‌صبرانه منتظر هستند تا شاهد یک شکست برای دولت و جریان اصلاحات باشند، مانور دادن بر اخباری که از یک سو حاشیه‌ساز خواهد بود و از سوی دیگر صحت و سقمش محل بحث است این سوال را در ذهن تداعی می‌کند که این رسانه‌ها با ادعای اصلاح‌طلبی در کدام زمین بازی می‌کنند؟ حرف آخر اینکه امروز وحدت، به خصوص برای مسوولان از نان شب هم واجب‌تر است.

«روی موج دروغ» عنوان مطلب دیگری در روزنامه اعتماد است که در بخشی از آن می خوانیم: مصاحبه زاکانی در برنامه واکنش سریع شبکه سه بهانه‌ای است برای راستی‌آزمایی ادعاهای حلقه‌ای که او بخشی از آن است و در ماه‌های اخیر، همه انرژی خود را برای تخریب وزارت نفت و شخص زنگنه صرف کرده‌اند. نکته غم‌انگیز این مصاحبه این است که تک‌تک ادعاهای زاکانی در این مصاحبه آمیخته به مطالب غیرواقعی است، تک‌تک مثال‌هایی که می‌زند آمیخته به ناحقیقت و بیان آن ناحق است و بیان بخش‌هایی از آن خارج از سود نیست. زاکانی ادعا می‌کند دولت به خاطر تحریم‌های نفتی نمی‌توانست خام‌فروشی بکند، پس مجبور شد به سمت تاسیس پالایشگاه ستاره خلیج فارس برود که این ادعایی دروغ است.

روزنامه آرمان نیز در بخشی از یک گزارش با عنوان «هفته ادعاها علیه وزارت نفت»، نوشت: با افزایش هجمه‌ها به وزارت نفت، دیروز نایب رئیس مجلس در واکنش به اخبار تکذیب شده‌ای که از سوی یکی از نمایندگان مجلس علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح شده است، گفت: متاسفانه خیلی راحت اطلاعات غیرموثقی را که از طریق شنیده‌هایی که ممکن است دشمن عامل پخش آنها باشد، تکرار می‌کنند. مسعود پزشکیان افزود: وقتی با شخصی که این حرف و شنیده‌ها را زده صحبت کرده و از او می‌پرسیم که چرا چنین چیزی را گفتی، می‌گوید که خود من هم شنیده‌ام! وی با بیان اینکه در حال حاضر این شنیده‌ها شگردی از سوی دشمن است و می‌خواهد که چنین اخباری در رسانه‌ها پخش شود، گفت: با این کارها سعی در تخریب افرادی دارند که در جایگاه‌های کلیدی این مملکت قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند ثبات در مملکت ایجاد شود.

به گزارش تارنمای انتخاب، وزیر نفت، در واکنش به پخش اخباری درباره میزان فروش نفت کشورمان، گفت: این خبرها مطلقاً دروغ است. زنگنه در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه میزان نفت به فروش می‌رسد اظهار کرد: من عدد نمی‌گویم چون به ضرر ماست.

اظهارات علیه دولت از سوی افرادی در بدنه دولت

«جواد امام» به عنوان فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به توئیت اخیر «حسام‌الدین آشنا» که در آن از آبروی ریخته رهبر جریان اصلاحات صحبت کرده بود، گفت: این سخنان نشان می‌دهد که آقای آشنا جایگاهی نداشته و همیشه به جایی آویزان می‌شده است.وی افزود: آقای آشنا دارد برای بعد از آقای روحانی فکری برای خود می‌کند و یکی از دلایل ناکامی دولت حضور افرادی مثل آقای «ناآشنا» است.... آقای روحانی حداقل به احترام آنهایی که به او اقبال نشان دادند و به احترام افرادی که باعث شدند تا آقای روحانی رای بیاورد، باید یک عکس‌العمل صریح و روشن داشته باشد و تکلیف امثال آقای آشنا را برای ادامه مسیر روشن کند.

رسانه های اصولگرا

برخی از عبارت های به کار رفته در رسانه های اصولگرا عبارتند از:

با همراهی این خانم تصمیمات غلطی را در جهت خواسته‌های دشمن و برعلیه منافع ملی کشور اتخاذ می‌کردند؛ ظاهراً از نظر وی (داماد روحانی) مسئولیت در دولت موهبت و غنیمتی است که از سوی رئیس‌جمهور اعطا شده؛ جای شگفتی است که سکان کشتی هدایت ۱۳ میلیون دانش‌آموز و راهبری یک میلیون معلم فرهیخته به یک تندروی سیاسی سپرده شود!؛ در حال حاضر مشکلات عدیده ای در کشور وجود دارد.

نفوذ و اقدامات مجرمانه در حوزه وزارت نفت

«نقش یک زن نفوذی در تصمیمات ۱۶ مدیر وزارت نفت» عنوان مطلبی در روزنامه کیهان است که در بخشی از آن به نقل از «حسینعلی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگو با فارس، می خوانیم: این خانم همانطور که گفته شد با ۱۶ نفر از مقامات تاثیرگذار وزارت نفت ارتباط داشته است که این مقامات با همراهی این خانم تصمیمات غلطی را در جهت خواسته‌های دشمن و برعلیه منافع ملی کشور اتخاذ می‌کردند. وی همچنین گفت: با توجه به اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و با توجه به اینکه متاسفانه اقتصاد ما متکی به نفت است وزارت نفت به پاشنه آشیل ما تبدیل شده و آمریکا سعی می‌کند تا با نفوذ و ایجاد اخلال در عملکرد این وزارتخانه ضرباتی را به کشور ما وارد کند.

کیهان در ادامه زیر عنوان «بازداشت مدیر مالی نفتی و کشف کارتخوان»، می نویسد: «این اتفاق درحالی رخ داده که چند روز پیش سخنگوی قوه قضائیه هم از بازداشت مدیر مالی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه و وابسته به وزارت نفت خبر داده بود. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی درخصوص جزئیات بازداشت این مدیرمالی متخلف گفته بود: این مدیر نفتی پیش از خروج از کشور توسط وزارت اطلاعات در حالی که با همکاری یک صرافی قصد داشت میلیون‌ها یورو را از کشور خارج کند، دستگیر شد.»

اقدامات نسنجیده اطرافیان رییس جمهور

روزنامه کیهان در ستون «نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای» می نویسد: روزنامه شرق دیروز یادداشتی را با عنوان «دولت نه واعظی توانمند دارد نه مشاورانی آشنا به سیاست» منتشر کرد. این یادداشت به قلم کامبیز مهدی‌زاده، داماد رئیس‌جمهور نوشته شده است.در این یادداشت آمده است: «برخی افراد در دولت به‌جای کاهش تنش و فشار، برای رئیس‌جمهور هزینه ایجاد می‌کنند. تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد؛ چرا باید حرفی بزنیم که بعد از چند ساعت، یا آن را حذف کنیم یا انکار! اینکه کسانی القا می‌کنند که حزب خاصی باعث پیروزی اندیشه اعتدال شد، در توهم سیاسی به سر می‌برند.»

کیهان می افزاید: نویسنده در ادامه به واعظی، رئیس‌دفتر روحانی و حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور پرداخته و نوشته است: «دولت، واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند. اگر مردم نبودند و به صحنه نمی‌آمدند، برخی امروز به‌جای مسئولیت در دولت باید شغل پدری خود را در بازار ادامه می‌دادند؛ گذشته خود را فراموش نکنیم.»هرچند روشن نیست منظور داماد روحانی از کنایه ادامه شغل پدری در بازار به کدام مسئولین دولتی است اما نشان می‌دهد ظاهراً از نظر وی مسئولیت در دولت موهبت و غنیمتی است که از سوی رئیس‌جمهور اعطا شده و گیرندگان از این بابت باید ممنون و سپاسگزار باشند!

ابراز نگرانی ۶ تشکل فرهنگی از وزیر شدن سرپرست آموزش و پرورش

روزنامه جوان زیر عنوان «تزریق سیاسی‌کاری به آموزش و پرورش سم است»، از نامه ۶ تشکل فرهنگی به رییس جمهور گزارش داد، که در بخشی از این نامه آمده است: «جناب آقای دکتر روحانی! شما می‌دانید که مقام معظم رهبری همواره نسبت به حزبی و سیاسی‌شدن آموزش و پرورش هشدار داده‌اند و مدیران این وزارتخانه را از رفتار گروهی و جناحی برحذر داشته‌اند و از آن با تعبیر «سم» یاد کرده‌اند، بنابراین جای شگفتی است که سکان کشتی هدایت ۱۳ میلیون دانش‌آموز و راهبری یک میلیون معلم فرهیخته به یک تندروی سیاسی سپرده شود! فردی که در همان روزهای نخست سرپرستی، نشستی با «خانه‌احزاب» گروه‌های اصلاح‌طلب فرهنگی برگزار می‌کند و سخنگوی دولت جنابعالی در این جلسه خواستار حمایت احزاب فوق الذکر جهت معرفی ایشان به عنوان وزیر می‌شود.»

درخواست اعلام وصول طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ تیر) قوه مقننه، طی تذکری با استناد به بند ۵ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی پارلمان اظهار داشت: طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را روز گذشته تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده‌ایم، وی در جلسه روز گذشته کمیسیون حتی با تماس رئیس کمیسیون نیز حضور پیدا نکرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیین نامه داخلی استیضاح وزیر را اعلام وصول کنید، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات عدیده ای در کشور وجود دارد، ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی با تصویب مجلس در اختیار دولت قرار گرفته اما گزارشی از آن دریافت نکرده ایم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رسانه حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود