Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در جلسه‌ای و با حضور فعالان بخش‌های آی. تی، فناوری و اطلاعات و رسانه استان فارس، کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه در اتاق بازرگانی فارس رسما آغاز به کار کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس در این جلسه گفت: این نهاد به عنوان مادر تشکل‌ها و پارلمان بخش خصوصی، مشاور قوا محسوب می‌شود لذا همواره تلاش کرده مشکلات فضای کسب و کار را شناسایی و بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یلدا راهدار افزود: اتاق بازرگانی فارس در دوره نهم فعالیت‌های خود را با دیدگاه نوین برنامه ریزی کرده است که تلاش می‌کند نقش مشاوره‌ای خود را در توسعه و اقتصاد استان و کشور ایفا کند.

راهدار با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس یکی از اتاق‌های تاثیرگذار در کشور است، بیان کرد: در این دوره از فعالیت اتاق کمیسیون‌های نوینی پایه ریزی شده است که فعالیت این کمیسیون‌های تخصصی می‌تواند گره گشایی بیشتری از فضای کسب و کار استان داشته باشد.

او گفت: با توجه به توان و پتانسیل‌های استان در بخش نیروی انسانی، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و شرکت‌های ICT در استان در بخش فناوری و اطلاعات بر آن شدیم تا کمیسیون تخصصی در این زمینه فعال شود تا مشکلات و معضلات فضای کسب و کار در این حوزه را شناسایی و برطرف کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان کمیسیون‌های اتاق، استقبال بسیار خوبی از این کمیسیون از سوی متخصصان در استان شد که نشان از وجود خلا توجه و وجود ظرفیت بلقوه در این بخش در استان دارد.

راهدار ادامه داد: مهمترین مسئله ما در این کمیسیون؛ شناسایی مسایل و مشکلات فضای کسب و کار در موضوع فناروی و اطلاعات و اقتصاد رسانه و استفاده از ابزار‌های در اختیار اتاق از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای پژوهش اتاق برای حل مشکلات و تسهیل فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی در این بخش است.

او گفت: بر اساس پیش بینی‌های اولیه مقرر شده چهار کمیته پایش فضای کسب و کار ICT، سرمایه گذاری، صادرات نرم افزار و تولید محتوا و اقتصاد رسانه تحت عنوان این کمیسیون به صورت تخصصی مسایل را دنبال کند که این موضوع هنوز نهایی نشده است.

راهدار گفت: بر این باوریم که برای بهبود فضای کسب و کار باید مسایل به صورت تخصصی و با تقسیم وظیفه و برنامه ریزی انجام شود تا مسیر بتوانیم در یک مسیر مشخص و به صورت مستمر و تاثیرگذار حرکت کنیم.

همچنین در این جلسه هاله فولادفر مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس نیز گفت: تشکیل و فعالیت این کمیسیون در استان فارس بسیار ضروری بود، زیرا متاسفانه در سال‌های گذشته اقدام منسجم و مستمری در بخش اقتصاد IT و رسانه در استان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌های حوزه فناوری و اطلاعات در استان به صورت جزیره‌ای دنبال می‌شود افزود: با توجه به گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه فناوری و اطلاعات، دانش بنیان، نرم افزار و افزایش استارتاپ‌ها این کار با محوریت بخش خصوصی منسجم و نظام مند می‌شود.

فولادفر اضافه کرد: پتانسیل استان در حوزه فناوری اطلاعات منحصر به فرد است و وجود افراد نخبه، دانشگاهی و اجرایی در کمیسیون کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی می‌تواند زمینه ایفای نقش و حضور موثرتر استان فارس در سطح کشور را فراهم کند.

او گفت: ما در بخش بخش دولتی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی را بازوی خودمان می‌دانیم و تلاش می‌کنیم با ظرح مسایل کارشناسی و تخصصی از سوی بخش خصوصی از ابزار‌هایی مانند شورای گفتگوی دولتی و بخش خصوصی در دولت برای رفع مشکلات این حوزه در استان بهره ببریم.

فولادفر ادامه داد: محوریت بخش خصوصی در این بخش از پیامد‌های مثبت این کمیسیون است، زیرا بخش خصوصی به صورت تخصصی و کارشناسی می‌توانند مشکلات خود را شناسایی و راهکار‌های آن را مشخص کنند و برای پیگیری به ما در بخش دولتی ارائه کنند.

مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هم در این جلسه گفت: تولی گری بخش خصوصی برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه کارشناسی راهکار‌های رفع آن‌ها از سوی بخش خصوصی اقدام مناسبی است که در چند سال اخیر در فعالیت‌های اتاق بازرگانی فارس به خوبی انجام می‌شود.

او گفت: حوزه ICT می‌تواند یکی از بخش‌های درآمدزا در حوزه توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در استان باشد که بخش خصوصی باید بتواند در این رونق بخشی اقتصادی در این بخش استان نقش آفرین باشد.

سهرابی با بیان اینکه پارلمان بخش خصوصی در فارس ظرفیت‌های خوبی برای رفع موانع بر سر راه اقتصاد حوزه ICT دارد، اضافه کرد: حوزه فناروی و اطلاعات یکی از بستر‌های نوپا در حوزه اقتصاد است که با توجه به اهمیت آن می‌توان با برنامه ریزی و هموار کردن مشکلات این بخش، شاهد رشد و پیشرفت این بخش در استان باشیم.
انتهای پیام/م

راه اندازی کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند