Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه الایام فلسطین نوشت، روسیه در نشست امنیتی بیت المقدس درباره سوریه هرگز به آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه دستیابی به هیچ موفقیتی را نمی‌دهد و دست از متحد ایرانی خود نخواهد کشید.به گزارش بلاغ،قرار است فردا سه شنبه شهر بیت المقدس میزبان یک نشست امنیتی با حضور رهبران امنیت ملی آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و رژیم صهیونیستی هدف از این نشست سه جانبه را بررسی تهدیدهای ایران خوانده‌اند؛ اما روسیه معتقد است این نشست هدف دیگری دارد و آن ایجاد ثبات در سوریه و به طور کلی در خاورمیانه است.

«نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و «مئیر بن شابات» رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی قرار است در این نشست درباره اوضاع سوریه رایزنی کنند.

به گزارش روزنامه فلسطینی الایام، عناوین مختلف نشست بیت المقدس منعکس کننده اهداف ضد و نقیض برگزاری این نشست است. تمرکز روسیه بر عنوانی مغایر با دیگر حاضران نشست  پس از آن صورت گرفت که موج شایعات حاکی از تلاش نشست برای خارج کردن ایران از خاک سوریه بود و اینکه تهدید متحدان ایران در منطقه در ازای توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ماندن اسد در سوریه متوقف شود.

در همین راستا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور و رسانه‌های مختلف روسیه ضمن رد این شایعات تاکید کردند روسیه دست از متحدانش نخواهد کشید.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه هم گفت روسیه منافع ایران را در نشست سه جانبه بیت المقدس مد نظر دارد و دیدگاه تهران را در آنجا مطرح خواهد کرد دیدگاهی که می‌گوید حضور ایران در سوریه به درخواست دولت مشروع سوریه است و ایران در مبارزه با تروریسم مشارکت فعالی دارد.

هانی حبیب، نویسنده گزارش تاکید کرد: با اینکه انتظار می‌رفت تحولات امنیتی در منطقه خلیج فارس و تشدید تنش میان آمریکا و ایران بر نشست سه جانبه بیت المقدس تاثیرگذار باشد، اما بی تردید دولت روسیه در وضعیتی نیست که به آن اجازه بدهد در وهله نخست از متحدانش شانه خالی کند و دوم اینکه هرگز اجازه دستیابی آمریکا و اسرائیل به هیچ موفقیتی را نمی‌دهد به گونه ای که پیروزی سیاست‌هایشان از طریق این نشست القا شود.

این روزنامه با اشاره به اینکه در مقطع کنونی روسیه و همه دنیا شاهدند که دولت ترامپ در سطح سیاست خارجه خود در حال باختن است، افزود: آمریکا در ونزوئلا نتوانست حکومت نیکلاس مادورو را سرنگون کند. در ارتباط کره شمالی شمالی به هیچ پیشرفتی دست نیافت. علاوه بر اینکه بین متحدان سنتی در پیمان ناتو یعنی بین اروپا و آمریکا تنش وجود دارد.

نویسنده تصریح کرد: بنابراین روسیه هرگز ایران را لقمه آماده‌ای در اختیار اسرائیل یا آمریکا  قرار نمی‌دهد بخصوص که ائتلاف روسیه و ایران در خاک سوریه به دستاوردهای آشکاری در توسعه تسلط دولت سوریه بر خاک خود در مقابله با گروه‌های مختلف تروریستی دست یافته‌اند.

در پایان آمده است: دعوت به برگزاری نشست سه جانبه بیت المقدس که به ابتکار اسرائیل صورت گرفته است و شاید بیش ترین چیزی که اسرائیل از این نشست به دست آورد مربوط به دخالت های نظامی آن در سوریه باشد موضوعی که موجب انتقاد از سیاست مسکو در عرصه سوریه و مدیریت ائتلاف هایش با سوریه و ایران شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد: وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس در مسکو در جمعه خبرنگاران در خصوص این نشست گفت: مجموعه بریکس یه نقش بسیار جدی و موثری در تحقق چندجانبه گرایی در عرصه مناسبات بین المللی دارد.

وی افزود: نشست امروز نخستین نشست در سطح خودش از چند جهت مهم بود؛ نخستین نشستی بود که مجموعه بریکس در موضوع مهم فلسطین و سایر مسائل مهم غرب آسیا برگزار کرد و مسئولان عالی وزارت خارجه های کشورهای عضو بریکس در این نشست مواضع و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

باقری با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: همه اعضا به اتفاق بر توقف جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید داشتند و اراده خودشان را برای ایفای نقش در جهت کمک به مردم فلسطین به ویژه دسترسی مردم فلسطین به کمک‌های انساندوستانه ابراز کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین گفت: در این چارچوب ایران با تاکید بر مواضع اصولی خود، تصریح کرد تا زمانی که ریشه مسئله فلسطین که همانا در تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی است حل نشود، قطعا اقدامات دیگر جنبه تسکینی دارد و نمی‌تواند مسئله را حل کند. به همین جهت است که در طول 75 سال گذشته هیچ نسخه‌ای به نتیجه نرسیده، زیرا معطوف به این ریشه و موضوع اصلی که تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی است پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه درباره موضوعات دیگر منطقه و تنش‌ها بحث شد، ادامه داد: این نکته مورد تاکید طرف ایرانی بود که وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است. اگر این اختیار به ملت‌های منطقه داده شود که خودشان برای آینده تصمیم بگیرند و بیگانگان بر اساس منافع نامشروع خودشان در منطقه دخالت نکنند، زودتر می‌توانیم به ثبات و پایداری در منطقه دست پیدا کنیم.

باقری افزود: نکته مهم دیگر این است که ایران در این نشست به طور جدی تاکید کرد که حاضر است از همه ظرفیت‌های خود برای تحکیم ثبات و بسترسازی برای توسعه کشورهای منطقه و تامین رفاه ملت‌های منطقه استفاده کند و این اراده جدی را حاضر است با دیگر اعضای بریکس به اشتراک بگذارد.

وی با بیان اینکه این نشست از این جهت که اولین نشست بود که ایران به طور رسمی در یک موضوع بسیار مهم در منطقه و جهان در میان اعضای بریکس قرار گرفته بود، شرکت کرد، گفت:  در این جلسه مسئله حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق مورد توجه قرار گرفت و رییس جلسه به طور صریح این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کرد و این اقدام صهیونیست‌ها را هم در امتداد رویکرد و سرشت تجاوزگری صهیونیست‌ها برشمرد.

باقری خاطر نشان کرد: ما در این جلسه تاکید کردیم که پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق حق قانونی ایران بوده و در چارچوب اقدام متقابل و ایران در قبال هرگونه تعدی و تعرض به سرزمین، منافع و شهروندانش به طور جدی، صریح و بسیار سخت پاسخ خواهد داد.

معاون سیاسی وزیر خارجه افزود: ما نشان دادیم در پاسخ قاطعی که به جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها انجام دادیم، راه حل صیانت از ثبات و پایداری منطقه سرجای خودش نشاندن متجاوز است. تا زمانی که متجاوز برای تجاوزگری پاداش دریافت کند یا سکوت ببیند، ما نباید امید به ثبات در منطقه داشته باشیم. 

وی در آخر تصریح کرد: اقدام ایران در پاسخ به جنایت رژیم در سوریه علاوه بر اینکه حق قانونی ایران بود، نشان دهنده اراده ایران برای تحکیم ثبات در منطقه بود.

کلید "برقرای ثبات" توقف جنایات رژیم اسرائیل استآغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری در نشست بریکس چه گفت؟
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد