Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمود واعظی در این نامه، از بررسی شیوه نامه ساماندهی، لایروبی و کنترل سیلاب و رودخانه‌های استان گیلان در وزارت‌خانه‌های مربوطه خبر داد.

بر اساس نامه رئیس دفتر رئیس جمهوری، دکتر روحانی پس از اطلاع از جزئیات و نتایج حاصله، روی طرح ارائه شده پاراف نموده است: «با تشکر از استاندار محترم گیلان، این طرح در همه استان‌ها اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
مصطفی سالاری استاندار گیلان پس از چند ماه جلسات مستمر با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی و انتظامی در قالب مجمع مشترک توسعه اقتصادی کشور و با هدف ساماندهی رودخانه‌های استان، کاهش مخاطرات و خسارات ناشی از سیل، شفاف سازی و ساده سازی فرآیند برداشت از مصالح رودخانه‌ای استان، در آذرماه سال ۹۷ گذشته دستور اجرای شیوه نامه مذکور را صادر کرد.
پیشتر نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پاراف طرح شیوه نامه مذکور خطاب به وزیر نیرو، ذکر کرده بود: «اقدام خوبی آقای استاندار انجام داده است، تمامی دستگاه ها در تدوین مشارکت داشته اند، بررسی و برای کشور استفاده شود.» این نامه و شیوه نامه پیوست برای تمام استانداران کشور نیز ارسال شده بود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، استان گیلان رتبه چهارم در میان استان‌های کشور در بیشترین میزان بارش باران در فروردین ماه سال جاری را تجربه کرد اما تمام ۱۰ استان اول کشور از لحاظ میزان بارش به غیر از گیلان در سیلاب نوروز امسال دچار آسیب و خسارات جدی شدند.

۷۲۹۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با انجام اقدام به موقع برای لایروبی و ساماندهی یکی از نقاط حادثه‌خیز رودخانه بابلک در شهرستان سوادکوه شمالی از وقوع خسارت ناشی از طغیان این رودخانه طی روز‌های اخیر و آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات حاشیه رودخانه جلوگیری شد.

او با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، افزود: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

موسوی گفت: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تاسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

موسوی گفت:با انجام این اقدامات جریان سیلاب روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

او افزود: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان