Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@03:47:46 GMT

ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۹۳۰۳

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، آمریکا بار دیگر به بهانه‌های واهی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت که فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های سهمگینی علیه تهران اعمال خواهد شد که نهاد رهبری ایران را نیز شامل می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حالی که در اتاق بیضی کاخ سفید فرمان اجرایی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا می‌کرد، اظهار داشت: ما به افزایش فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران هرگز نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که این تحریم‌ها دسترسی رهبران ایران به منابع مالی را محدود خواهد کرد.

ترامپ مدعی شده است که این تحریم‌ها را در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی اعمال کرده است.

وی با تکرار ادعاهای خود علیه صنعت هسته‌ای کشورمان گفت که اجازه نخواهد داد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی در عین حال گفت که به دنبال جنگ با ایران نیست و می‌خواهیم به یک توافق جامع با آنها برسیم.

رئیس جمهور آمریکا در حین امضای این فرمان اجرایی گفت که این سخت‌ترین تحریم‌هایی است که علیه یک کشور اعمال می‌شوند.

ترامپ همچنین با انتقاد از دولتمردان سابق آمریکا به خصوص جان کری وزیر خارجه اسبق کشورش گفت که برجام نباید هرگز به وجود می‌آمد.

ترامپ در مورد اینکه آیا این تحریم‌ها با سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای ایران ارتباط دارد، گفت: تحریم‌های جدید علیه ایران در واکنش به سرنگونی آن پهپاد نبوده است. البته شما می‌توانید سرنگونی این پهپاد را نیز [به مسائل قبلی] اضافه کنید اما در هر صورت این تحریم‌ها وضع می‌شدند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است