Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی، با تاکید بر اینکه آموزش آشنایی با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر باید از دوران پیش دبستانی و ابتدایی انجام شود، گفت: بحث مبارزه با اعتیاد جزء دروس اصلی در مدارس قرار گیرد.

«داریوش مرادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی در رشد سرمایه های اجتماعی جامعه اعم از کودکان و نوجوانان، باید در بحث آموزش جهت آشنایی با آثار ویران کننده مصرف اعتیاد در مدارس به صورت جدی و با برنامه عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور، با تاکید بر اینکه آموزش آشنایی با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر باید از دوران پیش دبستانی و ابتدایی انجام شود، افزود: در صورتی که از همان ابتدا و از پایه به کودکان و نوجوانان این آموزش ها داده نشود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

 

وی بر اهمیت و استفاده از ظرفیت های آموزش تاکید کرد و ادامه داد: باید برنامه های آموزشی در این زمینه را به طور گسترده در سطح مدارس شروع کرده و بحث مبارزه با اعتیاد را جزء دروس اصلی در مدارس قرار دهند و خانواده ها بر این مسئله حساس شوند.

 

وی با بیان اینکه همه باید در برابر این پدیده خانمانسوز احساس مسئولیت کنیم، اذعان داشت: باید به مسئله به گونه ای نگاه کرده و این حس را داشته باشیم که تمام کسانی که درگیر و گرفتار مشکل اعتیاد شده اند اعضای خانواده خودمان هستند.

 

مرادی، اعتیاد و معتاد را مولد ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: این ناهنجاری ها مسائل جدی است که باید به طور ریشه ای به آن توجه شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه حل اصلی در موضوع اعتیاد، امر پیشگیری است و همه باید در این راه تلاش کنیم چون هزینه های درمان بسیار بالا و سنگین است و آسیب های مختلفی به لایه های عمیق جامعه و خانواده می زند.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت مجلس اردبیل بیرجند شیراز مسجد غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد مبارزه با اعتیاد آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد