Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل‌داود گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، راه‌اندازی صادقانه شبکه ملی اطلاعات و نه گزارش‌های پاورپوینتی برای آن است.

سید علیرضا آل داود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی کشور را در محاصره تبلیغاتی قرار داده اند، افزود: سرقت BIGDATA، جریان سازی رسانه ای، مهندسی اطلاعات، استفاده از فناوری فیلترینگ حبابی، مسدود سازی اکانت های جوانان انقلابی در اینستاگرام و توییتر، اسپم کردن کانال های انقلابی در تلگرام، حذف نرم افزار بدون اجازه کاربر از روی گوشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. تنها گوشه هایی از راهکاری های دشمن برای محاصره تبلیغاتی کشور است.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ را از برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران دانسته و به همین دلیل فرمان شکستن محاصره تبلیغاتی را صادر کرده اند.

این پژوهشگر فضای مجازی با تاکید بر اینکه دنباله های دشمن از آزادی های موجود در فضای مجازی مجازی و رسانه های داخل کشور سوء استفاده می کنند، اظهار داشت: متاسفانه دنباله های دشمن در داخل کشور از این فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و بی قانون نهایت سو استفاده را برای ضربه زدن به انقلاب می کنند و در روز روشن توسط این رسانه های ارتباطی جای جلاد و شهید را تغییر می دهند.

آل داود پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام را به عنوان ماشن های جنگ شناختی دشمن معرفی کرد و ادامه داد: دشمنان با استفاده از تلگرام و اینستاگرام موضوعات فرهنگی- اجتماعی را به موضوعات امنیتی تبدیل می کنند و امروز شاهدیم در مقوله حجاب و عفاف برای نیل به این هدف خطرناک ورود کرده اند.

وی ذائقه سنجی با اطلاعات سرقت شده توسط اینستاگرام و تلگرام را از اهداف دشمنان معرفی کرد و افزود: پس از این ذائقه سنجی، دشمنان در اندیشکده هایشان اقدام به ترسیم مدل سازی رفتاری-شناختی مردم ایران کرده و سپس با انواع رسانه ها، جریانات سیاسی و سلبریتی ها در داخل کشور بر ضد انقلاب اسلامی، فرهنگ و هویت کشور ذائقه سازی می کنند.

وی ادامه داد: تصویر سازی غلط از انقلاب اسلامی و فضای کشور، بمباران اطلاعاتی و استفاده از روش های آینده پژوهی رفتاری- شناختی مردم ایران از روش های دشمن در این جنگ شناختی-ادراکی و هیبریدی است.

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: در چنین شرایطی به دلیل اینکه جامعه همگن نیست و نمی شود بر روی همه افراد یک عملیات واحد را اجرا کرد، باید به سمت ایجاد حکمرانی سایبری بومی سازی شده خودمان باشیم.

آل داود افزود: باید به فضای مجازی به جای نگاه تهدید محور نگاه قابلیت محور داشته باشیم، یعنی نه فناوری هراس باشیم و نه فناوری شیفته و این یعنی باید مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته فضا را به سمتی ببریم که طبق فرهنگ خودمان از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم