Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@14:51:43 GMT

افت و خیز قیمت مرغ تا ۱۰ روز آینده

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۰۴۴۰

افت و خیز قیمت مرغ تا ۱۰ روز آینده

نرخ مرغ در خرداد ماه روند پرشتاب کاهشی به خود گرفت و این روند در روزهای ابتدایی تیرماه نیز ادامه داشت و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از وضعیت بازار تا ۱۰ روز آینده شاهد ادامه افت و خیز قیمت مرغ هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، (اول تیر) نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان شد و در ادامه در روز پس از آن متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها حدود ۱۱ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش روند کاهشی قیمت این محصول در سومین روز از اولین ماه تابستان نیز ادامه داشت تا جایی که (3 تیر) متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار و ۳۰۰ و مرغ گرم ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد. سیاست هایی که از سوی ستاد تنظیم بازار اعمال شده است مانند عرضه مرغ منجمد با قیمت 10 هزار و 500 تومان و مرغ گرم با قیمت 11 هزار و 500 تومان در کنار ارزان شدن قیمت گوشت قرمز نسبت به روز‌های پایانی سال گذشته، کاهش تقاضا برای خرید مرغ و سوق داده شدن بخشی از تقاضا به سمت خرید گوشت قرمز از دلایل روند کاهشی قیمت این محصول از سوی کارشناسان اعلام شده است.

 

در همین رابطه عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا ۱۰ روز آینده، افت و خیز قیمت همچنان در بازار ادامه یابد.»

 

«برومند چهار آیین» نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم ۱۴ هزار تومان اعلام کرده و گفته است: «عرضه با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان حداقل ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است از این رو انتظار می‌رود تصمیمات مدیریتی در سطح کلان رخ دهد تا زیان تولیدکنندگان کاهش یابد.»

 

این گزارش می افزااید: از آنجا که ادامه روند قیمتی به ضرر مرغداران تمام می شود از این رو روز گذشته (3 تیر) جلسه ستاد تنظیم بازار به منظور بررسی قیمت تمام شده و نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و انتظار می‌رود با تعاملات صورت گرفته، نرخ جدید به دیدگاه تولیدکنندگان نزدیک شود تا اجحافی در مرغداران صورت نگیرد.

 

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی در اوایل اردیبهشت برای هر کیلو مرغ زنده نرخ ۸ هزار و ۸۰۰ تومانی و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی را پیشنهاد داده است که با توجه به رشد ۳ برابری قیمت واکسن و ۵ برابری ریز مغذی ها، وزارت جهاد کشاورزی باید نرخ پیشنهادی خود را اصلاح کند تا تولیدکنندگان به سبب افزایش هزینه‌های تولید، متضرر نشوند.

 

همچنین با توجه به آنکه تامین منافع ملی در گرو استمرار تولید است به همین دلیل تولیدکنندگان، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ مصوب باید به نقطه نظر متعادلی برسند تا مرغداران به سبب زیان انباشته مجبور به خروج از گردونه تولید نشوند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت شیراز بیرجند مجلس غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبی قوه قضائیه اردبیل کاهش قیمت مرغ قیمت مرغ مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟

عضو اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده می‌گوید: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

به گزارش خبرآنلاین، رکود در بازار مسکن همچنان حکمفرماست‌ و شرایط به‌گونه‌ای که حتی مشاوران املاک می‌گویند تا حدی خرید و فروش ملک متوقف شده است.

این در شرایطی است که مشاوران املاک معتقدند که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده، ولی با این حال به دلیل نبود مشتری، قیمت‌ها هنوز به قطعیت نرسیده‌اند.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن، عمق رکود در بازار را به خوبی نشان می‌دهد؛ به طوری که اغلب مراجعات منتهی به معامله نمی‌شود.

اغلب کارشناسان مسکن پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اینکه حرکت مثبت و سیاست حساب‌شده‌ای تاکنون در این حوزه انجام نگرفته، در ماه‌های آینده نیز تغییری در روند معاملات ایجاد نخواهد شد. این در حالی‌ است که چشم‌انداز افزایشی بازار مسکن، بیانگر در راه بودن رکودی تورمی است.

آرش شادفر، رییس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش در بازار می‌گوید: با توجه به این‌که قدرت خرید مردم متناسب با افزایش هزینه‌ها و قیمت مسکن بالا نرفته، به نظر می‌رسد امسال رونق چندانی را در بازار شاهد نباشیم و رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم باشد.

در این میان، مهدی کرباسیان، عضو هیات رییسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رکود بازار مسکن، عنوان می‌کند: یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

وی همچنین نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر می‌داند و می‌گوید: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو هم متذکر می‌شود: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است