Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا در خصوص مقابله با هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

مجید پاتو گفت: منابع طبیعی در زمینه ساماندهی و آموزش مردم، برگزاری کلاس های توجیهی، شناسایی مناطق بحرانی و تجهیز دهیاری ها به وسایل و امکانات مورد نیاز متعهد می شود و دهیاران نیز ملزم به رعایت اصول خاصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق این تفاهم نامه دهیاران نیز باید تمام توان خود را بکار بگیرند تا از شروع و گسترش آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان کاسته شود و کشاورزان را ترغیب کرده و از آتش زدن کاه و کُلش مزارع خودداری کنند.

پاتو اضافه کرد: برخی از آتش سوزی ها در مراتع به خاطر بروز اختلاف در بین کشاورزان و بهره برداران منابع طبیعی رخ می دهد و دهیاران با توجه به نفوذی که در بین روستاییان دارند می توانند این اختلاف ها را برطرف کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از دهیاران خواست هرگونه آتش سوزی را به سامانه گویای ۱۵۰۴ اطلاع داده یا در صورت امکان موارد آتش سوزی را با شماره ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۵۰۴ به صورت پیامک به این اداره اطلاع دهند.

وی با اشاره به وقوع ۶ فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان افزود: در این آتش سوزی ها در مجموع ۱۰ هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و برای نخستین بار با همت همیاران طبیعت پویش «نه به آتش سوزی طبیعت» در این شهرستان راه اندازی شد.

این تفاهم نامه روز گذشته / ‏سه شنبه / ‏ با حضور جمعی از دهیاران بین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد و بخشداران بخش های مرکزی و خلیفان این شهرستان امضا شد؛ ‬ سال گذشته ۲۰۰ مورد آتش سوزی در مراتع مهاباد اتفاق افتاده بود که در این آتش سوزی‌ها در مجموع ۱۲۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یکهزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران »؛۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۸۳ هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در ۱۹۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.

۳۰۲۰/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رییس اداره روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گفت: این تفاهم نامه در راستای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش شامل برنامه‌های کوتاه مدت تحصیلی، بازدید‌های آموزشی، تبادل دانشجویان و اساتید و فعالیت‌های پژوهشی مشترک بین دو دانشگاه منعقد شده است.

دکتر محمد باقر اولیاء اظهار داشت: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین دانشکده‌های بهداشت دو دانشگاه به صورت جداگانه منعقد می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود