Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:39:48 GMT

اصلاح نژادی چند قلوزایی بز مهاباد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۴۵۵

اصلاح نژادی چند قلوزایی بز مهاباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مسئول واحد دامپروری جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: یکی از معایب بز نژاد مهاباد تک قلوزایی آن بود که با اصلاح نژادی و ترکیب نژاد سانن این امر برطرف شد و هم اکنون نژاد بز مهاباد علاوه بر شیردهی خوب در مقایسه با سایر گونه‌ها، چندقلوزا هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کورش سعیدی افزود: این طرح از سه سال قبل در میان ۳۵۷ رأس بز در روستا‌های کامم، سلوک، دلپمو و حمزه آباد در بخش خلیفان این شهرستان شروع شد و در سال نخست اسپرم‌های این گونه که چندقلوزایی خوبی داشت تلقیح مصنوعی شد و در سال بعد جنس نر اصلاح شده در گله‌ها رهاسازی شد.

سعیدی گفت: خرداد ماه امسال پس از وزن گیری بزغاله‌های متولد شده و میزان شیر تولیدی از هر رأس، نتایج نشان داد که این طرح با موفقیت پایان یافته و دامداران می‌تواند این گونه اصلاح نژاد شده را هم به صورت سنتی و هم به صورت صنعتی پرورش دهند.

وی تصریح کرد: نژاد بز مهاباد که هم اکنون در مرکز تحقیقات نژاد دامی کشور به ثبت رسیده دارای ویژگی‌های خاصی از جمله تولید شیر بیش از سه لیتر بوده و این مقدار یک لیتر از سایر گونه‌های دیگر بز بیشتر است.

انتهای پیام/ج

سرانجام پروژه اصلاح نژادی چند قلوزایی بز مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!

رئیس بیمارستان شریعتی درگشت یک پزشک این مرکز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

 

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آن‌ها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود