Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:35:18 GMT

ظریف: بزرگترین ابزار بازدارندگی ما مردم هستند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۳۱۲۱

ظریف: بزرگترین ابزار بازدارندگی ما مردم هستند

«محمدجواد ظریف» پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در همایش نفس‌های سوخته در تجلیل از قربانیان سلاح‌های شیمیایی ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان گفت: ما در جمهوری اسلامی، حیات، سربلندی و افتخار خود را مرهون تلاش و ایثار و رشادت‌های آنها هستیم. شما سند زنده مقاومت ایران اسلامی هستید. شما نشان دادید این مردم فشار، رنج، سوزش و سرفه ناشی از بمباران سلاح شیمیایی را تحمل می‌کنند ولی زیر بار زور و ذلت نمی‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه و ابزار بازدارندگی ما در برابر قدرت‌های جهانی علاوه بر توانمندی‌های دفاعی و علاوه بر سلحشوران جان بر کف ما در برابر قدرت‌های سلطه‌جو، مردم مقاوم و فرهنگ ایثار و شهادت این کشور است که توانسته از این مرز و بوم در بدترین شرایط که همه قدرت‌های دنیایی در برابر این مردم ایستاده‌اند، مقاومت کرده و سربلند بیرون بیایید. کجاست صدام و علی شیمیایی؟ کسانی که علیه مردم جنایت کردند، کجا هستند؟ شما سربلند ایستاده و ما هم از صدقه سر شما سربلند ایستاده‌ایم.
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه استفاده صدام از سلاح شیمیایی تقریباً از روزهای بعد از فتح خرمشهر و لااقل از سال ۶۳ به صورت مداوم از سوی ما که در آن زمان، مسئولیت حضور در سازمان ملل را داشتیم به این سازمان گزارش می‌شد، اظهار داشت: فاجعه حمله به سردشت، مقدمه حمله رژیم صدام به حلبچه شد ولی هیچکدام از این جنایت‌ها، موجب یک تحرک از سوی شورای امنیت نشد.
ظریف اضافه کرد: شش بار دبیرکل وقت سازمان ملل متحد با فشار ما و علیرغم کارشکنی فعال آمریکا هیات‌هایی را به ایران اعزام کرد. این هیات‌ها به سردشت هم آمدند و مصدومان و جانبازان شیمیایی ما را دیدند. گزارش‌هایی را هم دادند، گزارش‌های بدون تردید از استفاده صدام از سلاح شمیایی حکایت می‌کرد. من در نیویورک از تعدادی از مجروحان شیمیایی استقبال کردم. همه سبوعیت و ترس را در چهره کودکان و زنانی که از سلاح‌های شیمیایی مصدوم شده بودند را دیدند، ولی دریغ یک از جمله و کلمه.

این خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد محمدجواد ظریف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است