Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:40:34 GMT

بسیاری از جرائم، ناشی از بیکاری و نبود مهارت است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۴۵۲۷

بسیاری از جرائم، ناشی از بیکاری و نبود مهارت است

رییس زندان کاشان گفت: بعد از روند اسلامی شدن ساختار زندان که توسط شهید بهشتی آغاز شد، زندان به جای نگهداری افراد به محل اصلاح و تربیت آنان تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدرضا موسوی عصر روز گذشته دوشنبه در مصلای نماز جمعه نوش‌آباد، اظهار کرد: مجرم در چرخه اصلاح و تربیت زندان، باید متفاوت از شرایط قبل شود و این مهم در واحد فرهنگی و اشتغال زندان کاشان به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زندان کاشان که امور فرهنگی، اجتماعی و اصلاح زندانیان را بر عهده دارد در سال گذشته 440 نفر از مددجویانی که به علت شرایط اقتصادی، اجتماعی و تحریم‌های دشمنان مرتکب جرم شده و به بیراهه رفته‌اند در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به مهارت رسانده است.

موسوی تصریح کرد: بسیاری از جرائم ناشی از بیکاری و عدم مهارت است، وقتی فرد آموزش می‌بیند هم جامعه از آن‌ها بهره‌مند‌ می‌شود و هم خود او با عزت نفس به جامعه برمی‌گردد.

وی افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که قوه قضاییه علمدار آن است، واحد مددکاری و فرهنگی زندان کاشان با برگزاری دوره‌های آموزش برای خانواده و همسر زندانیان، 60 نفر از آن‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از جرائم مواد مخدر و طلاق آشنا شده‌اند که در زندگی آن‌ها نیز اثرگذار بوده است .

رییس زندان کاشان اظهار کرد: از زندان کاشان، در سال پایتخت کتاب ایران به عنوان یک گزینه فرهنگی و برگزاری 70 نشست کتابخوانی با حضور مدد جویان توسط معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

موسوی تصریح کرد: مددجویان، در داخل زندان کتاب و مقاله می‌نویسند، نشست‌های علمی برگزار می‌کنند و با یکدیگر مباحثه می‌کنند به طوری که علاقه زندانیان به طرف مطالعات هدفمند و کتاب‌های روان‌شناسی و مذهبی تغییر پیدا کرده است.

رییس زندان کاشان گفت: مددجویان در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت می‌کنند و  ۲۷۰ نفر حافظ قرآن پرورش یافتند که رتبه‌های برتر مسابقات قرآن در سال ۹۷ به دست آوردند.

وی تصریح کرد: مددجویان زندان کاشان، رتبه سوم مسابقات ورزش زورخانه‌ای کشور را کسب کردند که نمونه کار فرهنگی است.

موسوی تأکید کرد: کار فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است. زندان، کانون آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است. وقتی کار فرهنگی در زندان جواب می‌دهد در جامعه نیز امکان‌پذیر است.

 رییس زندان کاشان، گفت: مشارکت مردم و نیکوکاران همراه با کمک‌های ستاد دیه، مسئولان قضایی و اجرایی، با پرداخت 215 میلیارد ریال، منجر به آزادی ۲۴۲ نفر از زندانیان مالی و برگشت آن‌ها به جامعه شد.

به گزارش ایسنا، گردهمایی دیده‌بانان قوه قضائیه و اعضای حفاظت اجتماعی و دادگستری شهرستان آران و بیدگل در محل مصلای نماز جمعه نوش‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک ک با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، به‌صورت نمادین از سند ثبت ملی مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست میراث ناملموس کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس با قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن و ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت گردید.

حسن عربی گفت: این میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۵۹۱ در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۰ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.

لَردِه دوزی مجموعه‌ای از هنرهای دستی، مانند تکه‌دوزی، گل‌دوزی، بخارادوزی، خامه‌دوزی، پولک‌دوزی، قیطان‌دوزی، ساقه‌دوزی، سیاه دوزی، زری‌دوزی و سرمه‌دوزی است. لَردِه به معنای یک سطح صاف است که این فرآیندهای هنری روی آن اجرا می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902640

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی