Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@11:58:04 GMT

جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها (+عکس)

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۵۱۵۶

جنگل ابر، جنگلی در میان ابرها (+عکس)

پول‌نیوز - این ذهنیت اشتباه که سرتاسر سمنان کویری و خشک است، در بسیاری از کسانی که به این شهر سفر نکرده اند وجود دارد. خیلی ها فکر می کنند سمنان بیابان است دریغ از اینکه در دل آن و در 45 کیلومتری شمال شاهرود جنگلی وجود دارد که در آغوش ابرها جای گرفته است.
شاید نام جنگل های هیرکانی برای شما هم بسیار آشنا باشد، جنگل هایی که در نوار جنوبی دریای خزر جای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگل ابر هم یکی از مجموعه جنگل های هیرکانی به حساب می آید که به 35 هزار هکتار وسعت و میلیون ها سال قدمت دارد. این جنگل در نزدیکی روستای ابر شاهرود واقع شده که از جمله مناطق حفاظت شده ایران هستند.
جنگل ابر اکوسیستمی نیمه بیابانی و جنگلی دارد که گونه های گیاهی این دو اقلیم در آن یافت می شود. از آنجایی که این جنگل در دو منطقه کم ارتفاع و بلند قرار گرفته، توده بزرگی از ابر در نزدیکی درختان آن تشکیل می شود و به همین خاطر آن را جنگل ابر نامیده اند.
در سال های اخیر اقدامات متعددی باعث آسیب زیاد به جنگل ابر شده که می توان به این موارد اشاره کرد: قطع کنترل نشده درختان بین سال های 1356 تا 1358، چرای بی رویه دام، ورود بی رویه و نا بسامان گردشگر و طرح احداث جاده روستای ابر به علی آباد کتول که از میان این جنگل می گذرد.
فصل سفر به جنگل ابراگرچه دیدن این جنگل فوق العاده زیبا در هر فصلی از سال خالی از لطف نیست و اوقات خوشی را برای شما می آفرینند، اما بهترین زمان برای بازدید از جنگل ابر از اواخر فروردین تا مهر است. البته دیدن این جنگل در فصل زمستان نیز جذابیت های خاص خود را دارد.

نزدیکترین اقامتگاه هابسیاری از گردشگران در کمپ جنگل ابر و جاهای مشخصی چادر می زنند. گفتنی است که در روستای ابر نیز امکان اسکان در خانه های روستایی نیز وجود دارد و بخشی از گردشگران از منازل این روستا بهره می برند. به همین خاطر همگردی این سفر را به «ماجراجویان» به شدت پیشنهاد می کند. یکی از نزدیکترین اقامتگاه ها به این جنگل اقامتگاه بوم گردی کومه سبز است.

فاصله و مسیر سفر تا جنگل ابراگر با خودروی شخصی خود راهی این سفر می شوید، حداقل سه روز برای این سفر وقت بگذارید. مسیر تهران تا شاهرود 404 کیلومتر است که 6 ساعت زمان می برد. برای رفتن به سمت جنگل ابر ابتدا از اتوبان افسریه راه می افتید و از شهرهای ایوانکی، گرمسار، سمنان و دامغان می گذرید و سرانجام به شاهرود می رسید. اگر خودروی شخصی ندارید، بهتر است در میدان امام شاهرود تاکسی های روستای ابر را سوار شوید.
هزینه تقریبی این سفردر خصوص هزینه های این سفر هم اگر اهل چادر زدن و کمپ کردن هستید، این سفر هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. اگر خانواده ای دو نفره هستید، شما می توانید با 300 هزار تومان هم به این منطقه سفر کنید. به گفته کسانی که تجربه این سفر را داشته اند، سفری هیجان انگیز و بسیار آرامش بخش است که شما را از مشغله های فکری روزمره نجات می دهد و حس ماجراجویی شما را دو چندان می سازد.



منبع: همگردی

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جنگل ابر ایرانگردی گردشگری طبیعت گردی شاهرود سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت از دریافت گزارش‌هایی مبنی برمشاهده دو قلاده گربه جنگلی توسط یکی از دوست‌داران محیط زیست در بخش درودزن این شهرستان و زنده‌گیری آنان خبر داد.

یوسف حسنی امروز، ۵ اردیبهشت با بیان اینکه نیروهای یگان این اداره ضمن حضور به موقع با همکاری طبیعت دوستان این دو قلاده گربه را به دام انداختند، افزود: به نظر می‌رسد که دو قلاده گربه جنگلی حین عبور از جاده به دلیل نبود مسیر عبور و بلند بودن حفاظ بتونی جاده مرودشت درودزن نتوانسته‌اند با مادر خود از جاده عبور کنند و از مادر جدا شده‌اند.

وی تصریح کرد: لازم است در جاده‌های احداثی راهداری علاوه برنصب تابلو عبور حیات وحش، جهت عبور آن‌ها مسیرهایی ایجاد شود تا ضمن کاهش تلفات حیات وحش آن‌ها به راحتی بتوانند از جاده عبور کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت در پایان گفت: گربه‌های جنگلی مکشوفه جهت تیمار و نگه‌داری به پارک ملی بمو تحویل داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند