Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: گذاری نکردند و به نظر می رسد نیاز به توجه ویژه و جدی از سوی رئیس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای اقدام مهم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب و تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد: اقدام شجاعانه و افتخار آفرین هوافضای سپاه در انهدام پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته و گران قیمت آمریکا که با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بود، امید به انرژی فراوان برای دوستان و یأس و نا امیدی برای دشمنان به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام محمد زارعی گفت: این اقدام انقلابی سبز قامتان سپاه اقتدار و پیشرفت صنعت دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید و موجی از تشکر و قدردانی ملت ایران را ازهوشمندی فرزندان فداکارش به نمایش گذاشت، از طرفی تحقیر هیمنه پوشالی آمریکا را به همراه داشت و ترامپ را در بهت و حیرت فرو برد.

زارعی ادامه داد:  همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دشمن علیه ما جنگ اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و روانی راه انداخت و از همه ابزارهای خود با هدف تسلیم کردن ملت ایران استفاده می کند، سیاست واحد آمریکا علیه جمهوری اسلامی، فشار حداکثر و استراتژی ناکارآمد کردن دولت در اقتصاد و فشار بر مردم است.

وی افزود: امروز صحنه نبرد و جنگ واقعی در کشور اقتصاد است، همین مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری فزاینده ای است که دلیل بخشی از آن تحریم ها نیست، بلکه مدیریتی است و تنها راه برون رفت از این معضلات مدیریت انقلابی، باور به اقتصاد مقاومتی، میدان دادن به جوانان و دلسوزان برای انقلاب است  بنابراین توجه به معشیت و سفره مردم اولویت اساسی است و از سر دلسوزی درخواست می کنم همه مسئولان توان و ظرفیت خود  را در راستای بهبود معیشت خانواده ها و اشتغال جوانان ساماندهی کنند.

زارعی گفت: دولت برای  تحقق 14 میلیارد دلار منابع عمومی که برای تامین کالای اساسی در اختیار دارد، مدعی داشتن برنامه بود چرا آثار عملی این اقدام در زندگی مردم دیده نمی شود؟ چرا هر روز شاهد فاصله بین نیاز مردم، قدرت خرید آنها و قیمت کالاهای اساسی هستید

وی درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: امروز به دلیل شرایط اقتصادی، تورم افسارگسیخته، بحران بیکاری، زندگی مردم استان به شدت درگیر این مشکلات است و جوانان آنها درگیر بحران بیکاری هستند، چرا سازمان های توسعه ای از جمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی، شرکت شهرک های کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت تخصصی برق حرارتی به عنوان موتور محرک صنعت، معدن و تجارت به منظور توسعه صنعت و اشتغال و حمایت از تولید در این استان سرمایه گذاری نمی کنند.

زارعی گفت: چرا در برابر این بحران بیکاری مسئولیتی احساس نمی کنند، متاسفانه با وجود پیگیری های مستمر تاکنون این سازمان های توسعه ای در استان کهگیلویه و بویر احمد سرمایه گذاری نکردند و به نظر می رسد نیاز به توجه ویژه و جدی از سوی رئیس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای اقدام مهم باشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا به سیل در استان اشاره کرد و گفت: امید مردم سیل زده به تحقق وعده هایی بود که مسئولان اعلام کردند، وعده هایی که قرار بود همه آنها مسکن شان بازسازی شود، شغلشان احیا شود، کشاورزی آنها احیا شود اما متاسفانه تاکنون اقدام عملی دراین خصوص صورت نگرفته این در حالی است که ما به زمان بارندگی مخصوصا در مناطق سردسیر نزدیک می شویم و احتمال سیل های مجدد وجود دارد.

زارعی گریزی هم به سقوط هواپیمای تهران یاسوج زد و گفت: بیش از 15 ماه از سقوط پرواز تهران- یاسوج می گذرد، با وجود اینکه موضوع در صحن مطرح و مقرر شد کمیسیون عمران به آن رسیدگی کند اما گزارش حادثه هنوز در صحن علنی بیان نشده است در خواست می کنیم  گزارش حادثه هر چه سریعتر و در صحن قرائت شود. البته با پیگیری های صورت گرفته، خوشبختانه روند رسیدگی به این پرونده در قوه قضاییه نتایج خوبی را به دنبال داشته و منجر به احقاق حق خواهد شد.

وی در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود دستورات کتبی و تلفنی شما هنوز پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش پیدا نکرده است، مردم و مسئولان برای دسترسی به سایر مراکز فرودگاهی متحمل صرف وقت و هزینه های زیادی هستند، انتظار می رود به صورت قاطع و جدی موضوع افزایش پروازهای یاسوج مورد توجه قرارگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است.

 مهرداد عظیمی، امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، کردستان را سرزمین مردمانی که صفحات زرین تاریخ پر افتخار کشور به نام آنها ثبت شده است، دانست و گفت: یقیناً نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار مؤید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

معاون وزیر کار، خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصریت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره حضور معنادار مردم کردستان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و وفاق، همدلی و هم افزایی مثال‌زدنی بین مسئولان عالی این استان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در شعار امسال بر آن تأکید شده است، مورد توجه دولت سیزدهم، دولت مردمی می باشد و خوشبختانه در این راستا حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

عظیمی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده و در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است، گفت: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف آموزشی این سازمان توسط این مراکز و خود مردم انجام می گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته ای برای معرفی شدن است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقاء توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر کار، تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود و در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

توسعه دیپلماسی مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های کم نظیر این سازمان که کشورهای دیگر هم به آن اذعان دارند در زمینه حل مسائل و مشکلات موجود با افتاخار ادعا داریم و این شعار نیست بسیاری از کشورها در نقاط مختلف جهان خواستار استفاده از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران هستند.

وی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است، بیان داشت: ما در حوزه آموزش مهارت حرف برای گفتن داریم، ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد، می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و نیروی انسانی آن در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های و نیرو انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد و گفت: نگهداری از آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی در این دیدار، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت است و کارکنان دلسوز و مجرب دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از این زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و گفت: نگهداری از آنها توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

وی بیان کرد: اکثر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند. بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیر ساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی حرفه استان، خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، بیان کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا