Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:51:36 GMT

معاون لاوروف: آمریکا قصد مذاکره با ایران را ندارد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۵۳۱۵

معاون لاوروف: آمریکا قصد مذاکره با ایران را ندارد

به گزارش تسنیم، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که از روز دوشنبه اعمال شده، گویای عدم علاقه‌مندی واشنگتن به گفت‌وگو با تهران است.

این دیپلمات بلندپایه تأکید کرد: «این اقدامات محدودکننده بی‌سابقه نشان می‌دهد که پشت اظهارات مقامات آمریکایی درباره علاقه‌مندی آنها به گفت‌وگو با ایران چیزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که آنها دائماً علائمی را می‌فرستند که واشنگتن برای گفت‌وگو با تهران آماده است، در حالی که مذاکره با نشان دادن سلاح و پنهان کردن هدف اصلی ممکن نیست. آمریکا باید در خط‌مشی خود در جهت اعمال فشار حداکثر بر ایران تجدید نظر کند و تنها در این صورت ممکن است شانسی برای پیشبرد سازنده گفت‌وگوها به‌وجود آید».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تأیید کرد که امکان برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه20 در اوساکای ژاپن وجود دارد، ریابکوف در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: «اکنون می‌توان گفت به‌احتمال زیاد چنین نشستی ممکن است برگزار شود».

پیش از این مقامات کاخ سفید اعلام کردند که دونالد ترامپ قصد دارد در دیدار خود با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه20 در ژاپن، درباره مسائل پیرامون ایران، اوضاع اوکراین، کنترل تسلیحات و بهبود روابط دوجانبه گفت‌وگو کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴( سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

کد خبر 6096465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود