Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@08:04:46 GMT

تحریم های سیاسی آمریکا و لزوم فراست تهران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۵۵۲

تحریم های سیاسی آمریکا و لزوم فراست تهران

عصر ایران، سید محمد مهدی شهیدی- اقدام جدید دولت ایالات متحده آمریکا در تحریم مقام رهبری و وزیر امور خارجه گامی جدید در عبور از تحریم های اقتصادی به حوزه تحریم های سیاسی است.
هدف از این اقدام وارد کردن تنش دیپلماتیک به مقامات  ایران است تا آنها را در موقعیتی عصبی قرار دهد و بدینوسیله احتمال تصمیم های غیر منطقی و واکنشی را از سوی آنها افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدام آمریکا را اگر در کنار وادار کردن کشورهای چین ، کره جنوبی و ژاپن به حفاظت از جریان حمل و نقل نفت از تنگه هرمز و تحت فشار دادن روسیه به بهانه حفظ امنیت 2 میلیون یهودی روس قرار دهیم به درستی در می یابیم که آمریکا تلاش می کند تا بار مقابله با جمهوری اسلامی را بین کشورهای مختلف تقسیم کند و احتمالا با همراه کردن اتحادیه اروپا بر سر کاهش تعهدات برجامی ایران با خود، اجماعی جهانی را علیه ایران تدارک ببیند.
در چنین شرایط پیچیده ای ترامپ در انتظلر یک واکنش عصبی و خارج از قاعده ایران خواهد نشست تا بتواند تصمیمات سلبی خود را عملی کند.
 از این رو مهمترین عامل در خنثی کردن این شرایط پیچیده فراست و خردمندی مقامات ایرانی در تعاملات بین المللی از یک سو و جلب اعتماد مردم در داخل با کاستن از فشارهای اقتصادی- معیشتی و عدم ایجاد چالش های جدید اجتماعی در جامعه است. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تحریم رهبری ترامپ معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است