Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، براساس نظر تخصصی کارشناسان منابع طبیعی و پیگیری های به عمل آمده مظنون آتش سوزی های اخیر عرصه های منابع طبیعی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون مورد شناسایی قرار گرفت.

ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: با اقدامات صورت گرفته و بررسی های انجام شده مشخص شد کانون ابتدایی حریق در زمینهای کشاورزی این منطقه بوده و حریق با سرعت زیادی به عرصه های مرتعی منطقه جره و بالاده نیز سرایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران محبوب افزود: فرد متخلف از ساکنان بومی منطقه بوده که بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری در مزرعه خود موجب خسارات زیادی به عرصه های مرتعی این منطقه شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده حقوقی در این حریق و ارجاع آن به مراجع قضایی اظهار داشت: درحال حاضر مراحل رسیدگی بیشتر این پرونده برای بررسی و پیگیری های قضایی ادامه دارد.

ایران محبوب ضمن هشدار جدی به دامداران، کشاورزان و بهره برداران عرصه های طبیعی در خصوص روشن کردن آتش در این عرصه ها افزود: براساس ماده ماده ۴۵ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع وجنگلها آتش زدن کاه و کلش در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع و مرتکبین این عمل مجرم شناخته شده و متخلفان به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.وی اظهار داشت: براساس

ماده ۴۷ همین قانون نیز هرگونه آتش سوزی عمدی درجنگل نیز از سه تا ده سال حبس مجرد برای متخلف تعیین شده است.

در آتش سوزی ۲۷ خرداد ماه سال جاری یک و نیم هکتار از عرصه های مرتعی منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون طعمه حریق شد که بلافاصله در ساعات اولیه آتش سوزی با تلاش به موقع نیروهای منابع طبیعی و حضور خودجوش مردم محلی عملیات مهار حریق بطور کامل انجام و از پیشرفت آن جلوگیری شد.

کد خبر 4650818

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران محبوب حریق جنگل منابع طبیعی فارس کازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم