Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال قبل، "استیگ" راننده معروف برنامه تلویزیونی "تاپ‌گیر" سریع‌ترین تراکتور جهان را با بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورد و رکورد جدیدی را در دنیای تراکتورها به ثبت رساند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "موتور1"، اینک پس از 15 ماه رکورد دیگری در دنیای تراکتورها به ثبت رسیده که به شکل چشمگیری از نمونه قبلی سریع‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تراکتور محصول شرکت تولیدات تجهیزات صنعتی بریتانیا (JCB) و یکی از شرکت‌های خواهر آن است.

این تراکتور در مسیر فرودگاهی یورکشایر الوینگتون تست شد و توانست بیشینه سرعت 166.72 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. از تمام این مسابقه به شکل مستند فیلم‌برداری شده و قرار است در اواخر سال جاری در یکی از کانال‌های معتبر انگلستان به نمایش درآمد.

این تراکتور از نمونه‌ تراکتورهای بزرگ شرکت JCB است و از یک موتور 7.2 لیتری دیزلی با  قدرت تولید 1000 اسب‌بخار و گشتاور 2500 نیوتن‌متر بهره می‌برد.

براساس گزارش‌ها یک گیربکس 6 سرعته ZF جایگزین نمونه‌های استاندارد CVT قبلی شده‌ و شرکت "مهندسی ویلیامز" نیز ساختار آیرودینامیک تراکتور را برنامه‌ریزی کرده است. این طراحی شباهت‌های زیادی به پروژه " فرمول 1 شرکت ویلیا1" دارد.

لورد بامفورد مدیر عامل شرکت JCB در خصوص این پروژه گفت: برای رسیدن به رویایمان شبانه روز کار کردیم و در زمان کوتاهی بیشینه سرعت تراکتورهای جهان را به نسخه "فست‌راک" اختصاص دادیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سریعترین تراکتور جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم

tags # حجاب اسلامی ، گشت ارشاد سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • (ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان