Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه چهارم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باند سارقان به عنف گوشی تلفن همراه متلاشی شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در یکی از محله‌های این شهرستان که گا‌ها با زورگیری همراه بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ اسماعیل زراعتیان ادامه داد: در همین راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با پیگیری و تلاش‌های همه جانبه شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی ۸ نفر از اعضای اصلی این باند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیات‌های غافلگیرانه آنان را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

وی افزود: دستگیرشدگان که شامل سارق، مالخر و رابطین بین آن‌ها بودند، در اعترافات خود به بیش از ۹ فقره سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان در محلات پرت و خلوت همراه با زورگیری و ارعاب شهروندان اقرار کردند و با تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی راهی زندان شدند.

توقیف کامیون حامل ۲۳ هزار لیتر روغن سیاه قاچاق

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون تانکر سوختکش که در محور‌های مواصلاتی در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

سرهنگ مسعودی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودور، ۲۳ هزار لیتر روغن سیاه صنعتی قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک نفر در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه ارزش روغن‌های مکشوفه طبق اظهار کارشناسان، یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال می‌باشد، اظهار داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرائم دیگری در جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

انحراف به چپ راننده منجر به مرگ خود و فرزندش شد

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در دو راهی "نقش رستم" شهرستان مرودشت، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

سرهنگ عبدالهاشم افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پیکان با ۳ سرنشین که اعضای یک خانواده بودند به شدت با یک کامیون برخورد که در نتیجه راننده به همراه فرزند ۵ ماهه در دم فوت و دیگر سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را انحراف به چپ از سوی راننده پیکان اعلام کرده اند، تصریح کرد: به رانندگان عزیز توصیه می‌شود از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

دستگیری عامل برداشت‌های غیر مجاز از حساب پیرمرد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: فردی ۷۰ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت با بررسی حساب بانک خود متوجه شدم طی ۶ ماه گذشته فردی ناشناس به صورت مداوم از حسابم از طریق خرید اینترنتی برداشت کرده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و آن‌ها با اقدامات فنی و تحقیقات انجام شده متهم که فردی جوان بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

وی تصریح کرد: فرد جوان با دیدن مستندات موجود لب به اعتراف گشود و گفت: هنگامی که پیرمرد کارت بانکی خود را برای ثبت نام بیمه خودرو در اختیار وی گذاشته بود در فرصت مناسب رمز دوم کارت را فعال و در زمان‌های مناسب از حساب شاکی مبلغ ۱۵ میلیون ریال را به صورت خرید شارژ و خرید اینترنتی برداشت کرده ام.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه با اعتراف متهم پرده از راز برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی پیرمرد برداشته شد، به شهروندان توصیه کرد: کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و هنگام خرید، رمز کارت را خودتان وارد کنید.

توقیف اتوبوس و نیسان حامل بار قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه اتوبوس و نیسان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ محمد هاشم قسام افزود: ماموران پس از بازرسی دقیق از آن خودروها، موفق به کشف یک هزار و ۱۰۰ قلم اجناس و قطعات قاچاق از نوع پوشاک، لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو شدند.

وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

دستگیری ۳ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی با حضور مقتدرانه پلیس

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع دسته جمعی منجر به چاقو کشی در مراسم عروسی مربوط به یکی از تالار‌های شهر ارسنجان در هفته گذشته، ماموران سریعا ً به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه عاملین و ضاربین منجر به جرح قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بودند، خاطر نشان کرد: ماموران موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات فنی و پلیسی پس از شناسایی محل اختفاء ضاربین در یک عملیات ضربتی تعداد ۳ نفر از عاملان اصلی را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ احمد فداکار با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه اختلاف خانوادگی انگیزه اصلی این درگیری بوده است، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ "فداکار" افزود: شهروندان باید ضمن توجه به مهارت‌های اساسی در کنترل خشم، از راه‌های منطقی و قانونی وارد عمل شوند تا از وقوع اینگونه حوادث که در مواردی عواقب شوم و خطرناکی در پی دارد پیشگیری آگاهانه‌ای به عمل آید.

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در لارستان

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با انجام تحقیقات پلیسی از تهیه و توزیع مواد مخدر توسط ۲ نفر مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات پلیسی منزل متهمین را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند، عنوان داشت: در بازرسی از محل اختفای متهمین، مقدار ۹۰۰ گرم هروئین، ۴۵ گرم شیشه و ۶ قبضه سلاح غیر مجاز به همراه مهمات مربوطه کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه متهمین تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، تصریح کرد: مبارزه با مجرمان اولویت کاری این فرماندهی است و پلیس به هیچ وجه اجازه جولان به آن‌ها را نخواهند داد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که نسبت به وظایف خود در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی کنند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در قرارگاه کاهش تصادفات استان که در فرماندهی انتظامی برگزار شد با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و مسئولان برای عدم شرکت در جلسات و بازدیدهای میدانی اظهار داشت: تا چه زمانی باید بنشینیم و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث و سوانح رانندگی شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته 109 نفر را در این حوادث از دست داده‌ایم و خانواده های زیادی داغدار و حتی بی سرپرست شده‌اند، حال آیا نباید با این وضعیت چاره ای بیندیشیم و به صورت عملیاتی اقدامات لازم را برای کاهش این مقدار تلفات انجام دهیم.

حاجیان گفت: در سال گذشته و تنها در دو کمربندی کرمانشاه 40 نفر جان خود را به خاطر حوادث رانندگی از دست داده‌اند، تلفاتی که بسیار زیاد است و حتما باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه با پشت میزنشینی مشکلی حل نمی‌شود و گره‌ای از مشکلات باز نخواهد شد گفت: بر همین اساس از سال گذشته‌ تصمیم گرفتیم که جلسات را از پشت میز به سطح شهر و میادین ببریم تا از نزدیک مشکلات، نواقص و معضلات را احصا و برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی عنوان کرد: با این حال برخی مدیران که مستقیماً درگیر رفع نواقص بودند، جز چند مورد در این بازدیدهای میدانی حضور پیدا نکردند که جای گلایه و انتقاد دارد.

حاجیان گفت: هرچند در این بازدیدها اقدامات خوبی هم صورت گرفت و نواقص برخی نقاط حادثه‌خیز نیز یا مرتفع شد یا در حال مرتفع شدن است اما کافی نیست و لازم است اقدامات گستره‌تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دور برگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و‌ دور برگردان میدان مقابل شرکت زمزم از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

وی افزود: همان گونه هم که بارها اعلام کرده‌ایم پلیس نمی‌تواند بنشینید و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث ترافیکی مشاهده کند.

حاجیان گفت: پلیس همانگونه که پاسخگوی کار و اقدامات خود است از دستگاه‌های مسئول نیز به نفع مردم مطالبه‌گری کرده و چنانچه آن‌ها به وظایف قانونی خود در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش سوانح رانندگی عمل نکنند علیه‌شان اعلام جرم خواهیم کرد.

رئیس پلیس کرمانشاه عنوان کرد: علاوه بر بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی، آمار مجروحان نیز در کرمانشاه بسیار زیاد است و همه ما وظیفه داریم که در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، گفت: امیدوارم بقیه دستگاه های مسئول نیز با توان بیشتری پای کار آمده و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

حاجیان افزود: مردم کرمانشاه لایق دریافت بهترین خدمات هستند و من و همه همکارانم به آن‌ها قول داده‌ایم آرامش خود را فدای امنیت و آرامش آن‌ها کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف پراید سرقتی در جاده طبس
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • پلمپ ۴ واحدقهوه خانه و قلیانسرا در دشت آزادگان
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه