Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بعضی از دستگاه ها علی‎رغم اینکه این یک طرح ملّی بود همکاری لازم را نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان امروز در نشست خبری اطلاع‎رسانی مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشار خون بیان کرد: در این طرح بزرگ بیش از سه هزار نفر بسج شدند تا در دو هزار و 500 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان فشار خون مردم را اندازه گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال حیدری ادامه داد: طبق آمار، بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر مشمول این طرح هستند که باید فشار خون آن ها اندازه گیری شود که تا به حال 900 هزار نفر در این طرح شرکت داشتند و باید میزان مشارکت مردم بیشتر شود.   وی به عملکرد برخی دستگاه‎ها در روند اجرایی این طرح گلایه کرد و گفت: بعضی از دستگاه‎ها علی رغم اینکه این یک طرح ملی بود همکاری لازم را نداشتند، اما برخی دستگاه‎ها مانند بسیج و سپاه خیلی خوب در این طرح شرکت و ما را همراهی کردند.   رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطر نشان کرد: از هر پنج ایرانی یک نفر و در افراد بالای ۱۸ سال از هر چهار نفر، یک نفر فشار خون دارد.   حیدری تصریح کرد: اگر فردی فشار خون بالا داشت، همکاران ما به این افراد توصیه می کنند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و از ساز و کار خدمات رایگانی که برای آن‎ها که در نظر گرفته شده استفاده کنند و حتی جدا از فشار خون خدمات دیگر هم به آن‎ها داده می‎شود.   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه گفت: از دو میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۷۰ نفری که مشمول این طرح هستند، امیدواریم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت و فشار خون خود را اندازه گیری کنند.   متولی امور بهداشتی استان در پایان به نقش مخرب نمک در سلامت انسان و ارتباط مستقیم آن با فشار خون اشاره کرد و اعلام داشت: متأسفانه کیفیت نان اصفهان خراب است.   مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی هم در این نشست خبری اظهار کرد: تا کنون پنج هزار از مراجعان فشار خون‎های حاد داشتند و حتی تعدادی از آن‎ها با اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند؛ این افراد در معرض خطر سکته‎های قبلی و مغزی هستند.   مهشید احمدیان با بیان اینکه ۴۰ درصد افراد از فشار خون بالای خود آگاه نبودند، تصریح کرد: از ۵۸ هزار بیمار با فشار خون بالا، ۲۲ هزار از وضعیت خود آگاهی نداشتند.   وی افزود: در این طرح تا کنون مشخص شده ۳۹ درصد افراد مراجعه کننده سالم؛ 41 درصد افراد در معرض خطر، ۱۳ درصد در مرحله یک و 4.26 افراد هم با فشار خون ۱۶۰ تا ۱۸۰ روی ۱۱۰ بودند.   احمدیان گفت: علی‎رغم این‎که شیوع فشار خون در خانم‎ها بیشتر است، اما شاهد آمار بیشتر سکته‎های قلبی و مغزی ناشی از فشار خون در آقایان هستیم.   مدیر گروه بیماری‎های غیر واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این‎که در اصفهان ۲۵ درصد فشار خون دارند، خاطر نشان کرد: در خانم‎ها فشار خون به خاطر برخی مصرف قرص‎ها و یا چاقی بیشتر است و به طور کلی با افزایش سن امکان ابتلا به فشار خون بالاتر می‎رود.   وی با بیان این‎که از سن ۶۰ سال به بالا تقریباً ۴۰ درصد افراد با فشار خون بالا مواجه می شوند، اذعان کرد: هر بیمار مبتلا فشار خون بالا باید خود مراقبتی کند.   احمدیان در ادامه با اشاره به عوامل تأثیر گذار در فشار خون، بیان کرد: مهم‎ترین عامل سکته قلبی فشار خون و مهم‎ترین عامل فشار خون  هم نمک است، از این رو مصرف نمک یکی از عوامل مهم در فشار خون است که باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد.   وی افزود: هر فرد در اصفهان ۱۱ گرم نمک مصرف می‎کند که این میزان باید پنج گرم باشد و که مقدار مصرف برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا سه گرم اعلام شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد

نماینده شهرستان فرخشهر در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: استقرار ادارات با توجه به تفکیک این شهرستان از شهرستان شهرکرد باید در دستور کار قرار گیرد.

روح‌الله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اخذ ماده ۲۳ برای احداث فرهنگسرا و سالن ورزشی دو هزار نفری شهر فرخشهر و استقرار ادارات با توجه به تفکیک این شهرستان از شهرستان شهرکرد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محور فرخشهر به کیار، مشکلاتی را برای اهالی به همراه دارد، افزود: اجرای چهارخطه این جاده آغاز شد، اما سرعت پیشرفت پروژه کم شده است که انتظار می‌رود موانع مرتفع و محور فرخشهر به کیار هرچه سریع‌تر تکمیل شود، همچنین اصلاح راه‌های روستایی و نقاط حادثه‌خیز باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان فرخشهر در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نوسازی ساختمان مرکز بهداشت شماره دو شهر فرخشهر و روستای دستگرد امامزاده تصریح کرد: وضعیت مراکز بهداشت و درمان شهرستان فرخشهر بسیار تأسف‌بار و ساختمان‌های مراکز بسیار فرسوده است.

عباسی خاطرنشان کرد: تعهدات خیران در احداث مرکز بهداشت روستای دستگرد امامزاده انجام اما هنوز اقدامی از سوی مرکز بهداشت صورت نگرفته است.

کد خبر 751338

دیگر خبرها

  • تعیین مرکز «غربالگری کرونا و آنفلوانزا» در زاهدان
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • برخی افراد در قضیه شرکت‌های خودرو داد و بیداد راه انداخته‌اند
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • پاداش یک میلیاردی برای تیم ملی والیبال در صورت صعود به المپیک/ گلایه‌های عبادی‌پور در مورد پروازها+ فیلم
  • پاداش یک میلیاردی برای تیم ملی والیبال در صورت صعود به المپیک/ گلایه‌های عبادی پور در مورد پروازها+ فیلم
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد