Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایرنا، عملیات گازرسانی به شهر آلاشت شهرستان سوادکوه که به بهشت مه گرفته شهرت دارد از سال ۹۱ آغاز شده و اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع ، نصب سه ایستگاه تقلیل فشار و نصب یکهزار انشعاب از مشخصات این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در آئین افتتاح این طرح با بیان اینکه برای گازرسانی به شهرآلاشت و هفت روستای همجوار بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: همزمان با گازرسانی به شهر آلاشت، گازرسانی به  ۴۰ روستای این بخش نیز در دست انجام است که در صورت تخصیص به موقع نقدینگی و نبود موانع قانونی، اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر احمدپور روستاهای بهره مند از گاز در این افتتاحیه را گلیان، شهریارکلا، سرین، لیند، کریکلا، کلاریجان و پارسی عنوان کرد و افزود: گازرسانی به بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در دستور کار قرار دارد.

طبق آمار رسمی شرکت گاز مازندران اکنون، ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

بنابراین آمار در حال حاضر از ۵۸ شهر بزرگ و کوچک مازندران، ۵۵ شهر و از ۲هزارو ۸۹۳ روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،۲ هزارو ۲۰ روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.

در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار کیلومتر لوله گذاری و ۷۵۰ هزار علمک در مازندران نصب شده است و در حال حاضر یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر مشترک گاز در استان هستند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه ۲ شهر بلده و گزنک و همچنین ۴۴۸ روستای مناطق کوهستانی و ییلاقی استان در مرحله گاز رسانی قرار دارند، گفت: بر اساس برنامه تاپایان سال ۹۸ طرح‌های گاز رسانی روستاها و شهرها به پایان می‌رسد.

احمد پور با بیان اینکه ۴۲۵ روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش های لاریجان ، کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند، بیان داشت: اگرچه هزینه گاز رسانی در این مناطق بسیار سنگین است، اما دولت مصصم است تا این انرژی مهم را به همه هموطنان برساند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: قبل از انقلاب، هیچ‌گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشت و تمام خدمات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

بعد از شهر پل سفید در جاده فیروزکوه به دو راهی آلاشت می‌رسید که در سمت چپ جاده قرار دارد از این دو راهی تا خود آلاشت حدود ۳۷ کیلومتر را باید در جاده فرعی و پیچ و خم‌هایش برانید تا بعد از ۴۵ دقیقه به آلاشت برسید.

آلاشت یکی از ییلاق‌های مه گرفته شمال کشور است که در بهار و تابستان به دلیل هوای خنکش خیلی‌ها آن را برای سفر انتخاب می‌کنند.

طبق آمار جمعیت بومی شهر آلاشت ۲ هزار نفراست که در ایام تعطیل و پایان هفته جمعیت شهر به ۱۵ هزار نفر می‌رسد.

۶۹۹۰/۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران مازندران شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ به مناسبت هفته سلامت و با هدف حفظ سلامت کارگران،خانه بهداشت کارگری در یکی از مجموعه های تولیدی ناحیه صنعتی آئینه ورزان دماوند به بهره برداری رسید.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری