Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: ۳۳ درصد از جامعه کارگری این استان با مشکل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند که در نرخ شیوع، رتبه چهارم را دارد.

به گزارش ایسنا، ولی الله حیاتی در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتیاد در خراسان شمالی تبدیل به بلای خانمان سوز شده است، افزود: متأسفانه این استان در حوزه اعتیاد رتبه ششم کشوری را دارد و حدود ۴۵ هزار نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۵ سال این استان معتاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سن اعتیاد در این استان ۳۳ سال بوده و بیشترین مصرف را تریاک با ۶۲ درصد به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: نرخ شیوه مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان ۱.۸۲ درصد است که رتبه ۳۱ کشوری را دارد.

حیاتی با بیان اینکه نرخ مصرف مواد مخدر در استان نگران است، تصریح کرد: به این آسیب اجتماعی می‌توان از دو منظر نگاه کرد که یکی از آن منظر خارجی است که دشمنان درصدد هستند تا نسل جوان ما را فلج کنند.

وی تاکید کرد: در حوزه دانش آموزی نیازمند گام‌های بلند و محکمی برای آموزش و توانمندسازی آنها هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی نیز باید رسانه‌ها یاریگر باشند.

خانواده عامل اصلی اعتیاد در خراسان شمالی

احمد ریواده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: یکی از عللی که سبب شده تا مصرف مواد مخدر در این استان زیاد باشد این است که خراسان شمالی ششمین استان جوان کشور است در نتیجه جمعیت جوان زیادی در این استان زندگی می‌کنند.

وی گفت: عامل اصلی بروز اعتیاد در این استان، خانواده است، بنابراین باید مسئله اول، تمرکز بر روی خانواده باشد.

وی لذت جویی را عامل دیگر مصرف مواد مخدر در این استان عنوان کرد و افزود: متأسفانه در برخی از مراسم‌های شادی در این استان همچون عروسی مسائل پرخطر همچون مشروب و … مشاهده می‌شود.

ریواده ادامه داد: بنابراین عامل اصلی اعتیاد کار و اشتغال نیست چراکه ۶۲ درصد از معتادان دارای کار بوده و روزانه بیش از ۸۰ هزار تومان درآمد دارند که می‌توانند مواد را خریداری و مصرف کنند.

وی اظهار کرد: تغییر مصرف مواد مخدر کم خطر به پرخطر همچون شیشه افغانی و گل یکی از دغدغه‌های اساسی در این استان است و می‌توان خطر جدی در حوزه مواد مخدر از آن یاد کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا نباید از خرده فروشان، پاتوق‌های توزیع و مصرف مواد مخدر غافل باشیم و باید کاهش دسترسی را به طور جدی در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: مهمترین اصل در حوزه پیشگیری از استعمال مواد مخدر، آموزش است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتياد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی