Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رفسنجان با اشاره به گرمی هوا و کاهش و افت فشار آب و نیز نیاز مردم به آب آشامیدنی راه هایی را برای مقابله با کمبود آب و کنترل و مدیریت صحیح مصرف آب تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، دکتر مجید فصیحی هرندی امروز( 4 تیر) در جمع خبرنگاران بیان کرد: 21 حلقه چاه آب آشامیدنی در رفسنجان وجود دارد که دو حلقه از این چاه ها یکی با دبی 40 لیتر بر ثانیه و دیگری 30 لیتر بر ثانیه اخیرا وارد مدار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرماندار رفسنجان با توصیه به اینکه از پمپ آب استفاده نکنید و به طور غیر مستقیم به منبع وصل باشد و به کنتور وصل نباشد؛ اظهار کرد: اگر پمپ آب به کنتور وصل باشد با مکش از لوله اصلی؛ افت آب در جاهای دیگر به وجود می آید و امکان دارد پمپ جمع آوری و برای فرد خاطی پرونده قضایی تشکیل شود و بهتر است آبیاری روزانه باغات و باغچه منازل، شب ها باشد تا اینکه مردم روزها بتوانند از آب بیشتری بهره مند شوند و قطعی وافت فشار آب پدیدار نشود.

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر پمپ هایی وجود داشته باشد که به کنتور وصل هستند و مصرف و فشار آب در منطقه ای را کم کند؛ گفت: مردم با شماره 122 که به مرکز استان وصل است و یا با شماره  034342810000 مطلب را گزارش دهند ضمن اینکه با هماهنگی ها با دادستان از فردا با افرادی که به نصب غیر مجاز وغیر قانونی پمپ و انشعاب غیر مجاز اقدام کنند برخورد می شود.

 

 

فصیحی هرندی بیان کرد: سال گذشته  850 انشعاب غیر مجاز و امسال 150 انشعاب غیر مجاز در رفسنجان جمع آوری شد؛ ما در رفسنجان کم فشاری آب را داریم که منجر به قطعی آب در برخی مناطق می شود؛ هوا بسیار گرم است و مجبور به استفاده از کولر و وسایل خنک کننده هستیم کولر در هر ساعت 20 لیتر آب مصرف می کند اگر مدیریت شود به صرفه جویی آب کمک کرده ایم.

 

 

وی ادامه داد: اگر هر خانوار 150 لیتر آب صرفه جویی کند در واقع توانستیم بر کم آبی غلبه کنیم کما اینکه امسال 150 لیتر بیشتر از پارسال آب آشامیدنی مصرف می کنیم، در حال حاضر نیز در این شهرستان 1100 کیلومتر شبکه توزیع و  390 کیلومتر خط انتقال آب داریم و به دلیل اینکه در سال های گذشته بر اساس جمعیت لوله ها نصب شده و  با افزایش جمعیت این سیستم باید اصلاح شود که همکاران در آب و فاضلاب شهری این کار را انجام می دهند.

 

 

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: یکی از روش ها در کنترل مصرف آب این است که امسال در رفسنجان به افرادی که اقدام به ساخت و ساز دارند انشعاب آب فروخته نمی شود و آب را از محل های مجاورشان که بهره بردار آب هستند دریافت می کنند، از مردم تقاضا داریم از آبیاری فضای سبز و محل زندگی خودداری کنند و شب ها اقدام به آبیاری باغچه کنند و باتوجه به شرایط حاضر اگر صرفه جویی نشود ممکن است به جیره بندی آب در شهرستان متوسل شویم.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس اردبیل مسجد شیراز خراسان جنوبی ظریف کانون های مساجد رفسنجان کمبود آب مدیریت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند