Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوره های اخیر به دلیل شراکت و همکاری برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی عادی سازی تقریبا به مرحله عمل رسیده و کنفرانس منامه نیز تلاشی در جهت تقویت آن است. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، اختلافات میان اعراب، مشخص کردن منافع آنها با توجه به خواسته های حاکمان و اطاعت تقریبا کامل از نفوذ خارجی ها به خاطر ترس در رابطه با رژیم خود، از مهم ترین ستون های امنیت ملی رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی در ماهیت خود از مقابله با پتانسیل اعراب و توانایی آنها ناتوان است؛ اما سیاست های این کشورها آن را قادر می کند تا در منطقه نفوذ کرده و نیز به دنبال چشم اندازهای فراتر از آن هم باشد. این شرایط اعراب به رژیم اشغالگر اجازه می دهد که رژیم خود را در زمین فلسطین برپا کرده و به دنبال آن ثباتش را نیز تسهیل کند. شرایط کنونی عرب‌ها به جایی رسیده است که آنها برای رضایت رژیم صهیونیستی عمل می کنند. درواقع این موضوع از مرز عادی سازی فراتر رفته و به سرنوشت مشترک رسیده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دشمن در سال 2016 در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان ان اعلام کرد که موضع رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس این است که کشورهای عربی به دید یک دشمن به رژیم صهیونیستی نگاه نکنند بلکه هم پیمان و شریک آن باشند. نتانیاهو در این مصاحبه اشاره کرد که با تعدادی از مسئولین اتحادیه اروپا دیدار کرده و از آنها خواسته که رژیم صهیونیستی را همانند همسایه اعراب بدانند. وی خطاب به این مسئولین اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به منزله همسایه اعراب برخورد کنند. دوماه پس از این مصاحبه نتانیاهو در کنیست اعلام کرد که گمان می کنم که کشورهای عربی می دانند که مشارکت با رژیم صهیونیستی فرصتی است که فلسطینیان را مجبور می کند تا در نهایت به سمت موضع سازش با ما کشیده شوند.

کنفرانس منامه|- 2؛ چرایی بدبینی تحلیلگران آمریکایی به معامله قرن؛ مهمترین موانع اجرای توطئه آمریکایی صهیونیستی عربیکنفرانس منامه|- 1؛ از تاریخچه طرح‌های بی‌نتیجه سازش تا رسوایی ابدی رژیم‌های عربینشست اقتصادی «منامه»؛ تلاشی ناکام برای نجات معامله قرن

حذف آرمان فلسطین امروز به طور رسمی در منامه و از طریق معامله قرن آغاز می شود که نتیجه طبیعی مشارکت اعراب با رژیم صهیونیستی است. خوب است بدانیم که دو چشم دیدگاه تاریخی، رژیم صهیونیستی را به سمت حذف مسئله فلسطین کشانده است.

اشغالگری هدیه ای است که اعراب به رژیم صهیونیستی تقدیم کرده اند و خودش نیز آن را انکار نمی کند.

درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بر اساس خواسته های متغیر منطقه ای و گرایش کشورهای عربی به سمت رژیم صهیونیستی تشدید یافت که نتیجه آن ظهور یک گرایش افراطی شدید بود: ماندن بر مقدار زیادی از زمین های اشغالی تحت حاکمیت صهیونیستی. این چشم انداز در جبهه راست گرای رژیم صهیونیستی حاکم شد و اخیرا با طرف فلسطینی مذاکره ای انجام دادند که نتیجه ای نداشت. حذف مسئله فلسطین نه از راه مذاکره با تشکیلات خودگردان بلکه از طریق عادی سازی با کشورهای عربی صورت می گیرد که راه را برای سازش با فلسطینیان بازکرده اند. به عبارت دیگردرواقع قلب معادله تاریخی که منطق حذف مسئله فلسطین بر آن بناشده این است که به جای اینکه سازش با فلسطینیان راهی برای عادی سازی با اعراب باشد، عادی سازی با اعراب راهی برای سازش شده است.اما این که منظور از سازش چیست، در حال حاضر آمریکا با همکاری اعراب در منامه این مسئله را دنبال می کند

طبیعتا رژیم صهیونیستی از طریق تحریک کشورهای عربی به عادی سازی به دنبال پیداکردن یک دشمن جایگزین برای کشورهای عربی است که آنها را در برابر شروطی که مانع از ورود آنها به عادی سازی کامل با رژیم صهیونیستی می شود سست کند. رژیم اشغالگر به دنبال این است که با این سناریو مسئله فلسطین را در دایره کم اهمیت ترین مسائل کشورهای عربی قرار دهد.

در حال حاضر عادی سازی تبدیل به واقعیتی شده که مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز آن را انکار نمی کنند. دیدارهای متقابل و توافقات از زیر و روی میز، تصاویر دست دادن و آغوش و روبوسی ها تاکیدی بر وجود روابط میان آنهاست که جایی برای بحث باقی نمی گذارد.

معامله قرن که امروز فعالیت های اقتصادی خود را در منامه آغاز می کند تنها در خیالات و رویاهای صهیونیست ها نبود؛ صهیونیستی نیست؛ بلکه در فکر و ذهن همه کسانی است که ایده مذاکره با هدف شانه خالی کردن از سازش با فلسطین را پذیرفته اند. اما این چشم انداز که قبلا فقط یک خیال و رویا بود اکنون به سطح تطبیق عملی رسیده است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "بحرین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار بحرین اسرائیل اخبار بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند