Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@10:48:45 GMT

هانت: حتی تصور ورود به جنگ با ایران را هم نداریم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۷۹۷

هانت: حتی تصور ورود به جنگ با ایران را هم نداریم

وزیر خارجه انگلیس می‌گوید که انتظار نداریم آمریکا از ما برای ورود به یک اقدام نظامی علیه کشور دیگر درخواستی داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا در اظهارنظر جدید خود درباره ایران گفت: لندن انتظار ندارد که واشنگتن از این کشور برای پیوستن به جنگ با ایران تقاضا کند و انگلیس نیز بعید است که با پیوستن به این کشمکش موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانت که در پارلمان این کشور صحبت می‌کرد افزود: «آمریکا نزدیکترین متحد ما است، ما با آنها همیشه صحبت می‌کنیم و هر درخواستی را که آنها می‌گویند را با دقت بررسی می‌کنیم اما من نمی‌توانم تصور کنم شرایطی که آنها از ما بخواهند و یا اینکه ما با آنها موافقت کنیم وارد یک جنگ شویم.

بیشتر بخوانید:

نظر آمریکایی‌ها درباره درگیری نظامی با ایران

وی تاکید کرد، پیامی که به شرکای خود در اتحادیه اروپا به ویژه آلمان و فرانسه فرستادیم این بود که با احترام به توافق هسته‌ای اما این یک هفته مهم است. این کاملاً اساسی است که ایران به توافق پایبند باشد.

اظهارات هانت در حالی مطرح می‌شود که وی چند روز پیش گفته بود در کنار آمریکا ایستاده‌ایم و هر درخواستی که واشنگتن مطرح کند آن را بررسی خواهیم کرد.

به دنبال ساقط شدن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در خلیج فارس با آتش سامانه سوم خرداد سپاه پاسداران که به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بود تنشها در منطقه خلیج فارس تشدید شده است. مقامات آمریکایی مدعی طرحهایی برای اقدام نظامی علیه ایران بودند اما به گفته رسانه‌های آمریکایی دولت آمریکا به دلیل مطمئن نبودن درباره اینکه این پهپاد در آبهای بین المللی ساقط شده است و همچنین به دلیل نگرانیهای ناشی از توان نظامی و دفاعی ایران از تصمیمات خود عقب نشینی کردند.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک " ارتش آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

گلوبال هاوک را می‌توان از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترین پهپادهای آمریکایی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال آمریکا پهپاد آمریکایی پهپاد جاسوسی ترامپ جرمی هانت جنگ با ایران حریم هوایی خلیج فارس درگیری دریای عمان سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا