Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی با اشاره به برنامه تحول راهبردی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: مبنای فعالیت‌های ستاد، سند تحول راهبردی است و مدیران ستادها باید با استفاده از این سند تحول، برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» عصر امروز (سه شنبه 4 تیر) در نشست دبیران استانی ستاد بزرگذاشت دهه کرامت کشور و مدیران ستادهای استانی جشنواره مردمی کرامت که در دارالضیافت حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، با قدردانی از دست اندرکاران ستاد بزرگداشت دهه کرامت، عنوان کرد: در رابطه با دهه کرامت یک وظیفه شرعی داریم، زیرا کار ما در مسجد و در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: امروز اگر جامعه بخواهد نجات پیدا کند و به سمت اعتلا و ارتقا پیش رود، تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه، توسل و تمسک به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام است و پاسداشت و بزرگداشت دهه کرامت نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی تأکید کرد: دهه کرامت، عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام است، امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «إِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما تبعیت می‌کردند»، همان اهل بیت که در جامعه کبیره می‌خوانیم: «بِكُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ و بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ وِ بِكُمْ يُمْسِكُ السُّمآءَ» و در جای دیگر آمده: «سَجِیتُکُمُ الْکَرَمُ وَ شَأْنُکُمُ الْحَقُّ وَ الصِّدْقُ وَ الرِّفْقُ؛ فطرت شما کرم و بخشش است. حالت و منزلت شما حق و راستی و مدارا و محبت است».

 

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد دعوت به دین کند، باید مردم را به سمت حضرات معصومین سوق دهد، یادآور شد: همواره بسیاری از عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام حضور پیدا می‌کنند که این ظرفیت بسیار عظیمی است و فرصت بسیار بزرگی برای ما است.

 

دكتر ارزاني تصریح کرد: امروز کلیساهای بزرگ دنیا روزانه مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد و نمی‌تواند مأوا و مأمنی برای مسیحیان باشد، اما مردم شبانه روز در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حاضر می‌شوند و به توسل و دعا و نیایش می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه آنچه که می‌ماند، قرآن و عترت است، تأکید کرد: آن کاری که ریشه در قرآن و عترت دارد، ماندگار خواهد بود.

 

حجت الاسلام ارزاني بیان داشت: دهه کرامت یک جایگاه و ظرفیت عظیم است که به واسطه آن در کل کشور موج عظیمی ایجاد می‌شود و همه مردم و مسئولان به حضور در این فعالیت افتخار می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: به واسطه حضرات معصومین و اهل بیت علیهم‌السلام است که می‌توان جدایی‌ها را به وحدت تبدیل کرد و همه مسئولان و مردم از جناح‌ها و طیف‌های مختلف در این مناسب‌ها گرد هم می‌آیند، بنابراین اگر بخواهیم در کشور اتحاد ایجاد کنیم، راه حل آن قرآن و اهل بیت است.

 

دكتر ارزاني اظهار داشت: امسال اولین سال است که برای برنامه‌های دهه کرامت، حکم رسمی زده شد و به همه بخش‌ها ابلاغ شد، امروز سفره اهل بیت علیهم‌السلام در نقاط مختلف کشور گسترده است تا ما برای دنیا و آخرت کاری معنوی انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: دهه کرامت بحث مهمی است و خارج از وظایف ما نیست؛ کار ما در شورا، انسجام بخشی و هماهنگی است، اما در ستاد با وجود اعتبارات اندک، تا جایی که در توان ما هست، برای اهل بیت علیهم‌السلام هزینه می‌کنیم.

 

رييس ستاد هماهنگي كانون هاي مساجد كشور در بخش دوم سخنان خود به مباحث مربوط به ستاد هماهنگی اشاره کرد و با اشاره به موضوع فهما، افزود: امسال برای نخستین بار طرح «پایتخت فهما» که مخفف پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران است، اجرا می‌شود.

 

وی یادآور شد: در بحث مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک شاید برنامه‌ها و مسائل زیادی داشته باشید، اما اولویت‌ها در اینجا مهم است؛ بحث پایتخت فهما مدلی بود تا به دنبال راه برون رفت از مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشیم.

 

وی با بیان اینکه طرح پایتخت فهما از اول تیر ماه عملیاتی شد، گفت: در این طرح شاخصه‌هایی درنظر گرفته شده که تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور بر اساس محورهای مشخص شده مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند و در شب میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام، استان برتر به عنوان پایتخت فهما معرفی و تجلیل می‌شود.

 

دكتر ارزاني تصریح کرد: هر سال، شب میلاد باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام از لحاظ فهما، اوج کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و هر استانی که تلاش بیشتر کند به عنوان استان برتر و پایتخت فهما معرفی می‌شود.

 

وی یادآور شد: در طرح پایتخت فهما، معرفی ظرفیت‌های دیگر نهادهای استان به صحنه بحث بسیار مهمی است و هر نهاد و سازمانی که همکاری داشته باشد، تجلیل می‌شود.

 

مشاور وزير با بیان اینکه فهما برای انسجام‌بخشی به فعالیت‌های ما است، گفت: تا کنون، ملاک‌های درستی برای انتخاب استان‌ها نداشتیم اما در فهما با استفاده از شاخصه‌هایی که وجود دارد، اقدامات و امتیازات هر استان  ارزیابی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات هر استان بر اساس فهما مشخص می‌شود، یادآور شد: دریافت اعتبارات برای فعالیت‌ها بر اساس فهما صورت می‌گیرد؛ اگر در فهما، فعالیتی دیده شده باشد، اعتبار به آن فعالیت تعلق می‌گیرد، اما اگر برنامه ای در فهما نباشد، اعتباری برای آن در نظر گرفته نمی شود.

 

دكتر ارزاني با اشاره به اینکه در فهما هفت بسته تعریف شده است، گفت: در فهما بر اساس شاخصه‌ها پیش می‌رویم و راه برون رفت از چالش‌های موجود بوده تا در کشور کارهای منسجم و هماهنگ انجام شود.

 

وی در ادامه به برنامه تحول راهبردی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و ادامه داد: بیش از صد نفر ساعت کار کارشناسی صورت گرفته تا تمام کارها و فعالیت‌های ستاد شناسایی و گردآوری شود و به صورت سند تحول راهبردی ستاد ارائه شده است.

 

مشاور وزير تصریح کرد: مبنای فعالیت‌های ما، سند تحول راهبردی است که یک سری شاخصه‌ها دارد و توصیه می‌شود این سند به صورت دقیق مطالعه شود.

 

وی تأکید کرد: سند تحول برای ما مشق شب است و مدیران باید با استفاده از این سند تحول، به فعالیت‌های مختلف بپردازند.

 

حجت الاسلام ارزاني یادآور شد: سند تحول با چشم انداز 1414 است و از اسناد بالادستی ستاد و نظام به دست آمده، این سند توسط سه نفر از وزیران، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، رئیس سازمان تبلیغات، رئیس سازمان بسیج و برخی مسئولان کشوری تأیید و امضا شده است و پس از چند جلسه بررسی در شورای سیاستگذاری مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی بیان داشت: همه فعالیت‌های ما بر اساس سند تحول صورت می‌گیرد، همه ستاد‌ها تا پایان تیرماه تمام فعالیت‌هایی که تا پایان سال قرار است انجام شود بر اساس سند، جمع آوری و برنامه ریزی کنند و اقدامات خود را انجام دهند.

 

مشاور وزير در پایان تصریح کرد: در کانون‌های مساجد باید شبکه زیرساختی ایجاد شود و ما باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کنیم.

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس اردبیل خبرگزاری شبستان شیراز مسجد کانون مساجد خراسان جنوبی سند تحول راهبردی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد