Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی مدیران مسئول رسانه های استان قزوین با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان عصر سه شنبه در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

در این نشست تعدادی از مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستان خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری و پایگاه‌های خبری دیدگاه های خود را برای تقویت جایگاه خبرنگاران مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب شناسی چالش ها و مشکلات گذشته و حال در عرصه رسانه ها و خانه مطبوعات، استفاده از دیدگاه صاحب نظران و پیش کسوتان در ادامه فعالیت‌ها، پالایش و ساماندهی خبرنگاران فعال، برگزاری جشنواره‌های سالانه مطبوعات در شأن خبرنگاران، تعامل با دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنها برای کمک به معیشت فعالان رسانه، نگاه غیر سیاسی در اداره خانه مطبوعات، تمرین کار جمعی، تعامل بین رسانه های استان، دفاع از جایگاه و حرمت خبرنگاران، پیگیری مطالبات مهم اصحاب رسانه از مهمترین مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

چند تن دیگر از مدیران رسانه ها هم در خصوص برگزاری جلسات مشترک با استاندار و معاونان استانداری، خود باوری، حفظ آبروی افراد، تحمل یکدیگر، مشورت گرفتن از دیگران برای اداره بهتر امور، حمایت از رسانه های فعال، حمایت رسانه ها از خانه مطبوعات مطالبی بیان کردند.

در این نشست محمد رستمی به نمایندگی از اداره ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بسیاری از مشکلات خبرنگاران باید در سطح ملی حل شود و اگر اعتباراتی به استان ها داده شود در پرداخت آن هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: برای برگزاری جشنواره مطبوعات امسال آمادگی کامل داریم و هر کمکی لازم باشد انجام می دهیم تا این رویداد بخوبی برگزار شود.

رستمی تصریح کرد: در خصوص حفظ جایگاه و شأن خبرنگاران به نظر می رسد ابتدا با رعایت برخی ویژگی های کار حرفه‌ای باید خود فعالان رسانه این حرمت را حفظ کنند تا دیگران هم این حریم را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: پیگیری مطالبات خبرنگاران با تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار دارد.

جابر خرم نیا رئیس خانه مطبوعات استان قزوین هم اظهار داشت: برنامه های خانه مطبوعات بخوبی پیش می رود و اگر همکاری رسانه ها بیشتر شود می توانیم با تعامل بهتری فعالیت‌ها را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: بعد از جشنواره مطبوعات شاهد خالی شدن صندوق مالی خانه مطبوعات هستیم و هنوز هزینه های جشنواره سال قبل پرداخت نشده و ادامه این روند نگران کننده است.

خرم نیا بیان کرد: حتی برای مسابقات ورزشی خبرنگاران هیچ اعتباری نداشتیم و هر چند استاندار محترم قول مساعدت و تأمین مالی داده اند اما تاکنون اقدامی نشده است.

وی اظهار داشت: حل مشکلات کلی خبرنگاران نیازمند رایزنی با نمایندگان مجلس است تا یک کار اساسی صورت گیرد تا بتوانیم مشکلات بیمه و معیشت و درآمد ها را سامان بخشیم.

خرم نیا تصریح کرد: تأمین بیمه و کاغذ مطبوعات از چالش های مهمی است که با کمک وزارت ارشاد و نمایندگان باید حل و فصل شود.

میترا بهرامی دبیر، خانه مطبوعات استان قزوین، هم گفت: رویکرد ما این است از همه انتقادها استفاده کنیم تا دستاوردهای بیشتری در حوزه رسانه به دست آوریم.

وی بیان کرد: متأسفانه گاهی اوقات اسیر حواشی و نگاه‌های سیاسی می شویم و از رسالت اصلی خود در پیگیری امور صنفی باز می مانیم اما گاهی با بی مهری و فشارهایی از خارج از خانه مطبوعات هم مواجه هستیم که باید آن را تحمل کنیم.

بهرامی گفت: هر چند در برگزاری دوره های آموزشی جدی هستیم اما استقبال رسانه ها از این کلاس ها مطلوب نیست و به دلیل محدودیت و نبود اعتبار در ادامه فعالیت های آموزشی هم با مشکلات جدی مواجهیم.

عضو خانه مطبوعات استان قزوین تصریح کرد: موازی کاری های صنفی هم از دیگر چالش هایی است که برای حل آن باید اقدام کرد.

وی بیان کرد: پایش خبرنگاران نیازمند حمایت و همکاری مدیران مسئول است تا بتوانیم این کار اساسی اما مهم را انجام دهیم.

هادی درزی رامندی نایب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین هم تصریح کرد: در یک سال گذشته با برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، سفرهای تفریحی، برگزاری جشنواره مطبوعات اقدام شده است.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات خبرنگاران باید از نمایندگان استان کمک گرفت تا بتوان با همکاری مسئولان کشوری اقدام مناسبی صورت داد.

عضو خانه مطبوعات استان قزوین یادآور شد: باید به گونه ای حرکت کنیم تا فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه مطبوعات تداخلی با هم نداشته باشد.

وی اظهار داشت: بیمه تکمیلی خبرنگاران، رعایت اخلاق رسانه ای از مسائل مهمی است که باید مورد توجه فعالان این حرفه قرار گیرد.

درزی رامندی اضافه کرد: به همه ایده ها نیازمندیم تا بتوانیم برنامه های پیش بینی شده را بخوبی پیاده کنیم.

 

کد خبر 4651069

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه مطبوعات قزوین نشست هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین

حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پیرو فراخوان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر، تعداد ۱۱۷ نفر از فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان که در طرح ملی مسکن ثبت نام نموده اند، واجد شرایط واگذاری مسکن شده اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث مسکن برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن شدند تا از طریق ادارات کل راه و شهرسازی استانها، در خصوص تهیه زمین مورد نیاز و تخصیص پروژه مسکن ملی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را پیگیری کنند.

وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تلاش کرده است تسهیل امر مسکن را در پیشانی اقدامات خود قرار دهد.

وی از جمله اهداف مهم اداره کل راه و شهرسازی را، طرح مسکن ملی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برشمرد و برای تسهیل در خانه دار شدن این قشر قول مساعد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل مسافربری
  • بزرگان استان قزوین اجازه شایعه سازی برای مدیران را ندهند
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود