Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مومنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش آمادگی های امدادی در روستاها افزود: روستاها در زمان‌های بحرانی بدلیل بافت فرسوده و طولانی شدن زمان حضور امدادگران از شهرها، بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند لذا بر اساس تفاهمنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران و روستاییان در دستور کار هلال احمر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف بهره گیری حداکثری از توان امدادی در سطح جوامع روستایی اجرا می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر فراخوان این دوره‌های آموزشی از سوی فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌های استان، اعلام و پس از به حد نصاب رسیدن کلاس‌ها، با حضور ۲۰ تا ۵۰ نفر برگزار خواهد شد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: پس از گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، نیروهایی دارای توان مدیریتی، فکری و امدادی در قالب گروه‌ها و تیم‌های امدادی سازماندهی خواهند شد تا در زمان بحرانی از ظرفیت‌ها آنها به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه سطح مهارت و دانش امدادی باید در جوامع ما بویژه جوامع روستایی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: توان داخلی روستاها می‌تواند زمینه انجام اقدامات اولیه در بحران‌ها و بلایای طبیعی را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دهیاران مسؤول مدیریت بحران روستاها هستند و باید دانش این افراد نیز به روز شود.

استان اصفهان دارای ۲۴ شهرستان، ۵۰ بخش، ۱۰۷ شهر، ۱۲۷ دهستان و یکهزار و ۷۰۰ روستا و ۷۳۰ دهیاری است.

۶۰۲۷/۷۱۳۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۵۰ نفر از خبرنگاران شهرستان‌های صومعه‌سرا، بندرانزلی، فومن و شفت در دوره‌ای یک روزه در صومعه سرا، آموزش‌های لازم در خصوص خبرنویسی و سواد رسانه را فراگرفتند.

قاسم مصفا با بیان اینکه این دوره با هدف ارتقای سطح دانش فنی و معلومات خبرنگاران و آشناسی آن‌ها با نحوه صحیح خبرنویسی برگزار شد، افزود: در پایان دوره به خبرنگاران گواهینامه آموزشی خبرنویسی اعطا می‌شود.

وی گفت: دراین دوره آموزشی ، خبرنگاران، ساختار خبری ، خبرنویسی ، تنظیم خبر ، سوژه یابی خبر ، اهمیت وقایع خبری و اطلاع رسانی به موقع خبر را از کارشناسان خبری امر فرا گرفتند.

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود