Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه انگلیس، او در این سفر سه‌روزه میزبان دولت انگلیس خواهد بود و علاوه بر دیدارهای دوجانبه با «ترزا می» نخست‌وزیر و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس با ملکه این کشور هم دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری عراق همچنین با وزرای توسعه و تجارت بین‌الملل انگلیس ملاقات خواهد کرد. در این سفر «محمدعلی حکیم» وزیر امور خارجه و «علاءالدین علوان» وزیر بهداشت و محیط‌زیست عراق هم حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرمی هانت در آستانه انجام این سفر گفت: این فرصت مهمی برای عراق است که پس از سال‌ها درگیری، روابطش را در سطح منطقه و بین‌الملل توسعه می‌دهد.

وی افزود در ملاقات با مقام‌های عراقی، بر رابطه نزدیک و تاریخی دو کشور در زمینه‌های کلیدی ازجمله امنیتی، دفاعی و تجاری تأکید خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس گفت که دو کشور درباره شکست دائمی داعش و کاهش تنش‌ها در منطقه اشتراک نظر دارند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در منطقه پس‌ازآنکه ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را در حریم هوایی خود منهدم کرد بالاگرفته است.

دولت عراق بر کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس تأکید دارد و نخست‌وزیر انگلیس هم دیروز (دوشنبه) تصریح کرد که اولویت این کشور برای وضع کنونی در خاورمیانه، پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک است.

وزیر خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) در سخنانی در مجلس عوام گفت: آمریکا نزدیک‌ترین متحد ماست، ما دائماً با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم و هر درخواستی از سوی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اما نمی‌توانم شرایطی را مجسم کنم که آن‌ها از ما [برای اقدام نظامی علیه ایران] درخواست کمک کنند و یا ما با هرگونه اقدام برای رفتن به جنگ [با ایران] موافقت کنیم.

هانت گفت: ما به‌شدت نگران اوضاع خاورمیانه و خطر جنگ تصادفی هستیم. ما تلاش‌های جدی برای کاهش تنش‌ها انجام داده‌ایم. هیچ‌کدام از طرفین، جنگ نمی‌خواهند اما این مهم است که پله‌ای برای پایین آمدن [از تنش‌ها] وجود داشته باشد تا مذاکرات انجام شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه

به گزارش جام جم آنلاین، دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه