Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید راهبرد صبر استراتژیک «ایران به جهش استراتژیک» تغییر کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

غلامعلی دهقان در روزنامه آرمان نوشت: ترامپ در یک موضع‌گیری شنیدنی پس از سرنگونی پهپاد مدرن و پیشرفته آمریکایی گفته که این کار «اشتباهی» انجام شده و شاید هم، کار یک فرد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم، در قضیه انفجار نفتکش‌ها اعلام کرد موارد پیش آمده جزئی بوده است. انگار قرار است تا اطلاع ثانوی به ضرب‌المثل ما ایرانیان یعنی همان «شتر دیدی؛ ندیدی!»، عمل کند. پرسش این است چرا ترامپ که تا مدتی پیش دائم از برخوردهای تند و تهدیدهای آنچنانی سخن می‌گفت؛ حالا در مرحله عمل به نحو دیگر سخن می‌گوید؟

بیشتر بخوانید:

آخرین میخ بر تابوت مذاکره یاوه گویی توئیتری ترامپ علیه ایران


به‌نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد کمترین هزینه را در قضیه ایران بپردازد. او می‌خواهد با فشارهای اقتصادی ناشی از وابستگی ایران به نفت، سبب شود ایران تسلیم و به شرایط او تمکین کند؛ این درحالی است که شرایط وی که توسط پمپئو مطرح شد، اصلاً از سوی ایران قابل پذیرش نیست. ترامپ نمی‌تواند باور کند ایران قرار نیست صرفاً هزینه‌های بازی او را دهد؛ بلکه ایران به واسطه امکانات فراوان خود در منطقه می‌تواند برای سیاست‌های آمریکا هزینه‌های زیادی هم ایجاد کند که مهم‌ترین آن، اخلال در صادرات نفت متحدین آمریکا در منطقه و پاسخ‌گویی حساب‌ شده و دقیق به جاسوسی‌های آمریکا در منطقه است که نمونه آن، سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی بود.


عضو حزب دولتی اعتدال و توسعه می‌افزاید: ترامپ در عمل متوجه شده راهبرد «صبر استراتژیک» ایران تغییر و «جهش استراتژیک» جایگزین آن شده است و این، در باور اولیه او نبود. سیاست جدید ایران می‌تواند در سال منتهی به انتخابات آمریکا دردسر بزرگی برای وی شود؛ به‌خصوص که او با وعده‌های دور شدن آمریکا از جنگ توانست رای بخشی از رای‌دهندگان آمریکایی را تصاحب کند.


به نظر می‌رسد هرچه جلوتر برویم، توفان خلیج فارس کار را بر ترامپ سخت‌تر کند. اگر درصدد مقابله برآید؛ آنگاه پاسخ ایران کوبنده خواهد بود؛ پاسخی که، رویای فتح دوباره کاخ سفید را برای ترامپ به کابوس تبدیل کند. از قدیم گفته‌اند: «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟». ترامپ همان زمان که از برجام خارج شد، مرتکب بزرگ‌ترین اشتباه زندگی سیاسی خود شد.


او هنوز می‌تواند با مماشات و دیدن واقعیات منطقه و درک درست از جامعه ایرانی، دوباره برنده انتخابات آمریکا باشد. پهپاد اگر می‌توانست سخن بگوید، پیامش این بود: «ترامپ! ایران خطرناک است، جهت فرمان را عوض کن». واقعیت این است: «عقاب، عقاب است؛ اما غرش شیر، چیز دیگری است».

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال آمریکا پهپاد آمریکایی پهپاد جاسوسی تحریم های جدید آمریکا ترامپ خلیج فارس دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟