Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@19:07:14 GMT

زمان طلایی برای ارتودنسی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۱۹۱۷

زمان طلایی برای ارتودنسی

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بهزاد قریب زاده متخصص دندان درباره ارتودنسی کودکان اظهار کرد: تشخیص برای انجام ارتودنسی در سنین پایین تنها با معاینه دندانپزشک کافی نیست و حتما کودک باید توسط متخصص ارتودنسی کودکان معاینه شود.

قریب زاده ادامه داد: بهترین زمان معاینه دندان برای کودکان بین سنین هشت تا ۱۰ سالگی است تا به‌سرعت تشخیص داده شود که مشکلات و اختلالات مفصلی یا فکی وجود دارد یا خیر؛ با این کار سن درمان طبق الگوی رشد فک کودک تشخیص داده شده و مراحل ارتودنسی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورتی که کودک مشکل فکی یا مفصلی داشته باشد بهتر است تا قبل از هشت سالگی درمان را شروع کنید. در مواقع ضروری باید عمل ارتودنسی برای کودکان صورت بگیرد و در این بین برای کودک ارتودنسی متحرک و یا همان ارتوپدی فک انجام خواهد گرفت.

 

وی متذکر شد: درحالی که کودک مشکلات فکی یا مفصلی نداشته باشد پلاک متحرک یا ثابت کافی است و در صورتی که کودک مشکل فکی داشته باشد، تنها با ارتودنسی یا سیم پیچی ثابت مشکل حل نشده و به عمل جراحی نیاز خواهد بود.

متخصص دندان درباره نشانه‌های پلاک متحرک دندان گفت: پلاک متحرک در سن رشد باعث تغییر شکل فرم فک می‌شود و در سن بعد از بلوغ تنها نقش نگه‌دارنده دارد و یا برای حرکات کوچک دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره عوامل تاثیر گذار بر ناهنجاری‌های دندانی کودکان اظهار کرد: ژنتیک یکی از شایع‌ترین عوامل این اختلال است، همچنین ضرباتی که به فک وارد می‌شود ممکن است باعث بروز آن شود.

متخصص دندان درباره بهترین راهکار برای پیشگیری و درمان گفت: بهتر است از همان دوران کودکی به پوسیدگی دندان بچه‌ها رسیدگی شود زیرا در صورتی که دندان‌های شیری پوسیده شوند و ساختمان خود را از دست دهد، بقیه دندان‌ها هم به تدریج فضای قسمت‌های از دست رفته را پر می‌کنند. بنابر‌این پدر و مادر‌ها نباید اجازه دهند دندان شیری کودک پوک یا پوسیده شود، در صورت پوک شدن باید حتما برای پر کردن دندان او اقدام کنند.

قریب زاده تاکید کرد: کودکان از همان سنین پایین باید شروع به مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی کنند زیرا با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان خیلی سریع‌تر مسبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پدر و مادر ژنتیک عمل جراحی کودکان ناهنجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم