Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، دستاورد تراشی حامیان دولت برای برجام بی فرجام به جایی رسیده که انهدام پهپاد متجاوز امریکایی را هم در چارچوب فضای سیاسی پسابرجام تحلیل می‌کنند! روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «برجام، مانعی در برابر اجماع علیه ایران» اذعان می‌کند که برجام دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است، اما تلاش می‌کند برای برجام دستاورد سیاسی دست و پا کند: «ایران منفعت اقتصادی شایانی از این توافق (برجام) نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نباید و نمی‌توان منافع سیاسی آن را برای ایران نادیده انگاشت… برجام نه تنها زمینه و موجب و دلیل موجه و مؤثر خروج ایران از ذیل مقررات فصل هفتم منشور ملل متحد شد بلکه یک نظام سیاسی و حقوقی جدید را ترسیم کرد که از رهگذر آن ایران را از یک کشور در مظان اتهام به یک کشور مدعی تبدیل کرد».
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه می‌نویسد: «مجموعه وقایع پس از نقض برجام تا لزوم حمله به پهپاد نیروی نظامی ایالات متحده امریکا که کاربرد جاسوسی برای اتخاذ تصمیم نظامی دارد، معلول و وابسته یا حداقل متأثر از تأسیس حقوقی برجام است... اثری که اگر نبود با واقعه اخیر اجماع علیه ایران آسان بود... بنابراین رفع تجاوز اخیر می‌تواند در سایه موازین حقوقی ایجاد شده به وسیله برجام بدون آنکه کوچک‌ترین تعارضی با اصول و مقررات مندرج در این برنامه اجرایی بین‌المللی داشته باشد.»

نکته، اما آن است که ایران پیش از برجام هم در مورد تجاوز خارجی همین گونه عمل می‌کرد. پهپاد امریکایی آرکیو ۱۷۰ که به دست نیرو‌های نظامی ایران افتاد، قبل از برجام بود یا بازداشت تفنگداران دریایی امریکا که خطوط مرزی کشورمان را رد کرده بودند.

بنابراین رویکرد ایران تغییری نکرده است. از طرفی ایران هیچ‌گاه ذیل کلیت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد نبوده که برجام بخواهد ایران را از آن وضعیت خارج کند. از طرفی برجام برای آن بود که به قول حسن روحانی «هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور» جایی گفته نشده بود هدف برجام شکست اجماع علیه ایران است. قرار بود تحریم‌ها یکباره لغو شود که نشد و حالا یک روز شکست داعش را نتیجه برجام می‌دانند و یک روز زدن پهپاد متجاوز را.   منبع:روزنامه جوان کپی متن خبر برچسب ها: پهپاد آمریکا برجام

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: پهپاد آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق