Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت‌های کانون، سبد فرهنگی متنوع و کارآمد برای فرزندان خانواده‌ها می‌باشد، افزود: کانون البرز فعالیت‌های متفاوتی را نسبت به سنوات گذشته ارائه می‌دهد و می‌تواند سبد فرهنگی فرزندان این استان را متنوع و کار آمد به خود اختصاص دهد.

وی ضمن بیان اهمیت توجه به فرصت تابستان به عنوان ایام طلایی کانون، اظهار داشت: ما در تمام ایام سال برای مخاطبان خود فعالیت‌های جذاب و اثربخشی را تدارک دیده و اجرا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنا دارد به جهت کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان استان، فعالیت متفاوتی را نسبت به سنوات گذشته بنا به نیازمندی‌های حال حاضر کودکان و نوجوانان و دغدغه‌های خانواده‌های آنان، مورد توجه قراردهد.

وی اضافه کرد: همچنین برای تحقق شعار «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» مجموعه فعالیت‌های ایام تابستان سال ۹۸ را با عنایت به مأموریت کانون که غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی است ارائه کند.

سرپرست کانون پرورش فکری استان البرز افزود: بر این اساس و با رویکردی متفاوت و با هدف جذب و مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، فعالیت‌های ویژه تابستانی خود با عنوان «تابستان شاد کانون پرورش فکری» متناسب با ۲ گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال و بزرگسالان شامل دانشجویان، والدین و اولیای تربیتی را در قالب بسته‌های فرهنگی متنوع برگزار می‌کند.

وی بیان داشت: این بسته‌های فرهنگی شامل کارگاه‌های تخصصی مهارت‌های زندگی (برقراری ارتباط مؤثر، کنترل خشم، مهارت نه گفتن)، کارگاه‌های هنرهای تجسمی (نقاشی، طراحی، رنگ شناسی، سفال، خوشنویسی، عکاسی، مجسمه سازی) و کارگاه‌های هنرهای نمایشی (اجرای نمایش، عروسک سازی، نمایش عروسکی) می‌باشد.

سلیمانی دیگر کارگاه‌ها را شامل کتابخوانی، نمایش خلاق، خوانش متون تخصصی، کاردستی، سرود، شطرنج، آموزش مفاهیم و قصه‌های قرآنی، فن بیان و گویندگی و نجوم عنوان کرد که در کنار فعالیت‌های دائمی خود در سراسر مراکز استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری اردوهای ویژه خانواده‌ها در بخش نجوم و زیست شناسی خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها بیشتر به منظور شناسایی توان و استعداد کودکان ونوجوانان، برگزار خواهد شد.

سلیمانی در خصوص انتخاب اساتید و مدرسان هم گفت: تلاش ما در کانون آن است که از مربیان با سابقه کانون در بخش کارگاه‌های دوره‌ای و از اساتید مجرب، به ویژه اساتید بومی در حوزه کارگاه‌های تخصصی استفاده کنیم و فعالیت‌های کانون می‌تواند یک سبد فرهنگی کامل را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد به ویژه آنکه فعالیت‌ها با نگاه جذب حداکثری نوجوانان هدف‌گذاری شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص ارزیابی عملکرد کارگاه‌ها اشاره کرده و افزود: تدابیری اندیشیده شده است که بر اساس شیوه‌نامه پس از تشکیل کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سه بخش کارگاه‌های دوره‌ای، تخصصی و مهارت‌های زندگی، کارشناسان هر کدام از این حوزه‌ها با بازدید مستمر از کلاس‌ها نحوه‌ی اجرای مطلوب آموزش‌ها را ارزیابی کنند.

وی اضافه کرد: این کانون علاوه بر برگزاری کارگاه‌های ویژه در زمینه امانت کتاب و انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

برنامه‌های تابستان شاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از ۱۰ تیرماه در سطح مراکز کانون استان آغاز می‌شود و هم اکنون در حال نام نویسی از علاقمندان به شرکت در این کلاس‌ها می‌باشند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز دارای ۵ مرکز در سطح کرج و یک مرکز در هشتگرد می‌باشد.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان و نحوه برگزاری کارگاه‌ها، با شماره ۳۲۸۲۶۱۱۳ تماس حاصل کنند.

۶۱۵۶/‌۶۹۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان