Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@05:07:14 GMT

سیستمی هوشمند خاص رانندگان حواس پرت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۴۳۱۰

سیستمی هوشمند خاص رانندگان حواس پرت

نسل بعدی خودرو بی ام و از نوعی سیستم هوشمند کروز کنترل برخوردار خواهد بود که پشت چراغ راهنمایی متوقف می شود. این سیستم می تواند برای رانندگان حواس پرت بسیار مفید باشد.

نسل بعدی بی ام و پشت چراغ های راهنمایی متوقف می شود. این تکنولوژی در حال توسعه است و به زودی شاهد حضور آن در خودروهای گروه خودروسازی بی ام و خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنولوژی گروه خودروسازی بی ام و در حال توسعه است و می تواند از طریق به روز رسانی پیشرفت کند. بر اساس این تکنولوژی جدید رانندگی در محیط های شهری بسیار ساده تر خواهد شد. تشخیص نور چراغ های راهنمایی و رانندگی مهمی برای سیستم کروز کنترل است و اجازه خواهد داد که خودرو بدون هیچ تلاشی از سوی راننده متوقف شود یا حرکت کند. مهندسان گروه خودروسازی بی ام دبلیو می گویند این تکنولوژی می تواند در هنگامی که حتی علائم کار نمی کنند نیز موثر باشد.

رادارهای خودرو سیگنالهای چراغ راهنمایی را تشخیص می دهند و بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های کنترل ترافیک بدون نیاز به حرکت خاصی از سوی راننده خودرو را متوقف می کنند. در حال حاضر، اگر شما جلوی چراغ سبز باشید خودرو به شکل خودکار حرکت نخواهد کرد و شما باید ماشین را با فشردن پدال گاز حرکت دهید  اما برای توقف، خودرو بدون نیاز به عملکرد خاصی از سوی راننده حرکت خواهد کرد.

البته لازم است بدانید که بی ام دبلیو اعلام کرده که این فناوری تنها برای سرعت 80 کیلومتر در ساعت برنامه ریزی شده و هنوز هم در حال توسعه است تا با سرعت های بالاتر همسان شود.

 اگر چه مشخص نیست که آیا این فناوری برای فعالیت قانونی و استفاده در ایالات متحده تایید خواهد شد یا خیر اما بی ام اعلام کرده قصد دارد این سیستم را در خودروهای خود در چندین کشور توسعه دهد./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی عباسیان اظهار کرد: ظهر امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه یک خوردو مینی بوس در مسیر بن- اصفهان در حال حرکت بود است که به دلیل بریده شدن ترمز در شهر هوره واژگون شد.

وی تصریح کرد: این خودرو در مسیر حرکت با چندین خودرو نیز برخورد داشته و به دیواره حسینیه این شهر برخورد کرده است.

عباسیان ادامه داد: در این حادثه ۵ نفر مصدوم شدند و توسط نیروهای امدادی اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

کد خبر 6096670

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست