Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@16:48:29 GMT

ابرقدرت به دست و پا افتاد؟!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۴۸۸۶

ابرقدرت به دست و پا افتاد؟!

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در روز چهارشنبه 1% افزایش یافت تا به بالاترین میزان خود در طول یک ماه اخیر برسد. بررسی گسترده داده های منتشر شده نشان می دهد، ذخایر نفت خام آمریکا در حال حاضر بیش از حد مورد انتظار کاهش‌یافته و بازار را تحت فشار قرار داده‌است و از این رو است که بازار جهانی در حال حاضر نگران مناقشه بین آمریکا و ایران و آینده ی بازار نفت خام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که ماه آینده قرارداد معاملات نفت خام برنت منقضی می شود؛ قیمت این منبع انرژی، در بازار های جهانی در ماه جاری افزایشی بیش از 1.4 درصد به ازای هر بشکه65.97 دلار را تجربه کرد. همچنین نفت خام تگزاس قیمتی معادل 58.97 دلار به ازای هر بشکه نفت خام را از سر گذراند که به میزان 2درصد نسبت به آخرین معامله ی خود افزایش داشته است. پیش از این از 30 مه امسال، قیمت این منبع تجدید ناپذیر 59.03 دلار به ازای هر بشکه بود.
وزارت نفت آمریکا با انتشار اخباری، کاهش ذخایر نفتی این کشور را گزارش کرده است. ذخایر نفت خام ایالات متحده در پایان هفته گذشته گذشته مطابق 21 ژوئن؛ به میزان 7.5 میلیون بشکه کاهش یافت. به گفته ی تحلیلگران، قیمت این تعداد بشکه ی نفت معادل 474.5 میلیون دلار است. 
داده ها حاکی از آن است که این میزان کاهش؛ سه برابر پیشبینی کاهش 2.5 میلیون بشکه ای تحلیلگران است. همچنین ذخایر نفت کوشینگ اوکلاهاما نیز به میزان 1.3 میلیون بشکه کاهش یافته است. تجلیلگران بازار معتقدند که قیمت های نفت پس از گزارش موجودی وزارت نفت آمریکا به ناگهان افزایش یافت.
منتشر شدن این گزارش؛ نگرانی ها برای تنش های بین ایران و آمریکا افزایش یافت. دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا ، در روز سه‌شنبه، ایران را تهدید کرد و هشدار داد که در صورت حمله ایران به «هر چیز آمریکایی»؛ تحریم های بیشتری به این کشور تحمیل خواهد کرد. همچنین حسن روحانی ریاست جمهوری ایران نیز در پاسخ؛ کاخ سفید را دچار «معلولیت ذهنی» خواند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت خام ذخایر نفتی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱