Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در پیامی از تلاش، رشادت و فداکاری تمامی جان‌برکفان امر مبارزه با مواد مخدر تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن پیام «قاسم سلیمانی دشتکی»، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیرماه سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز از سوی سازمان بهداشت جهانی از مواد مخدر و اعتیاد به‌عنوان یکی از تهدیدکننده‌های اصلی حیات بشری در کنار معضلات زیست‌محیطی، فقر و شکاف طبقاتی و تولید و انباشت سلاح‌های اتمی، نام‌برده می‌شود.

 

در ایران اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در عرصه مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اعتیاد به‌عنوان اولویت‌دار ترین آسیب اجتماعی هدف‌گذاری و این مهم در دولت تدبیر و امید با تدوین طرح ملی مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در برنامه ششم توسعه به‌صورت عملیاتی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله در حال اجرا و پیگیری می‌باشد.

 

بدیهی است حرکت گام‌به‌گام، علمی و روشمند با استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران عرصه اجتماعی، مهم‌ترین رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد است.

 

بی‌شک کنترل و کاهش معضل مواد مخدر و اعتیاد، مستلزم تلاش به وقفه همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف حاکمیتی، تقنینی، قضایی و اجرایی کشور بوده و تجربه‌ی کشورهای موفق دنیا در زمینه مبارزه با اعتیاد نیز موید همین ادعاست.

 

باوجوداینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۳۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز به گواه سازمان‌های بین‌المللی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین کشور دنیا شناخته می‌شود، اما به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد مبارزه با مواد مخدر تا ریشه‌کنی آن کماکان ادامه خواهد داشت.

 

در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های تمامی جان‌برکفان امر مبارزه با مواد مخدر، یاد و خاطره‌ی همه‌ی شهدای این عرصه به‌ویژه ۱۲ شهید هم استانی را گرامی می‌دارم و توفیق همگان را از خداوند قادر متعال مسئلت می‌نمایم.

قاسم سلیمانی دشتکی - استاندار ایلام

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز استان بوشهر اوقات فراغت کانون مساجد اردبیل مجلس خطبه نماز جمعه مبارزه مواد مخدر ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه