Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به کاهش سن اعتیاد به زیر 15 سال در لنده گفت: بیش از ‌یک‌هزار و 500 نفر مبتلا به بیماری اعتیاد به صورت آشکارو پنهان در این شهرستان شناسایی شده‌اند.به گزارش بلاغ،نورعلی کاظمی در لنده با اشاره به دهه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: نکته‌ای که نباید فراموش شود این بوده که پیشگیری و مقابله با اعتیاد باید در همه سطوح و در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره بهزیستی در سطح شهرستان با همکاری شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های مختلفی را جهت پیشگیری و مقابله با مواد مخدر اجرایی کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عکس اعتیاد،تئاتر خیابانی، توزیع بروشور، تبلیغات محیطی در مصلی نماز جمعه ، برگزاری همایش پیاده‌روی و پارک‌نوردی، برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه‌های دهه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان می‌باشد.

کاظمی با اشاره به خانمان‌سوز بودن اعتیاد و تأثیرجامعه جهانی از این پدیده یادآور شد: به علت عدم اطلاع و آگاهی افرادو خانواده‌ها ازرفتارهای فردی و اجتماعی فرزندان پدیده اعتیاد در سطح شهرستان و استان به یکی از تهدیدات اساسی خانواده و جامعه تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی والدین به فرزندان و بسیاری از مشکلات اجتماعی باعث هدایت فرزندان به سمت مصرف مواد مخدر و بروزآسیب‌های اجتماعی ناشی ازپدیده شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به حجم مراجعه خانواده‌ها و بیماران مصرف مواد مخدربه این اداره اشاره و ادامه داد: شنیدن درد دل‌های این افرادبسیارعذاب‌آور است.

کاظمی گفت: اداره بهزیستی شهرستان درحوزه پیشگیری، درمان و اشتغال بیماران و معتادان اقدامات و حمایت‌های جدی و قابل توجهی پس از ترک افراد را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: طبق تحقیقات و بررسی‌های میدانی توسط نهادهای ذیصلاح در شهرستان تا کنون قریب به 1 هزار و 500 نفر در شهرستان با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

کاظمی تأکید کرد: این آمار برای شهرستانی با پیشینه فرهنگی و مذهبی بسیار زیاد و تأسف‌بار بوده اما به نسبت سایر شهرستان‌های هشتگانه استان به مراتب کمتر است.

وی کاهش سن مصرف مواد مخدر در خانواده‌ها را تهدید جدی برای جامعه دانست و اظهار داشت: می‌طلبد همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان جهت پیشگیری از این معضل خانمان‌سوز وجلوگیری از کاهش سن مصرف مواد مخدر به کمتر از ۱۵سال که خطری جدی برای نسل نوجوان و جوان بوده، اداره بهزیستی را حمایت و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: از خانواده‌ها انتظار داریم نظارت و دقت بیشتری نسبت به فعالیت فرزندان خود داشته باشند، چرا که متاسفانه شیوه مصرف مواد مخدر به دلیل شیوع انواع مواد صنعتی تغییر کرد و امروزه شاهد مصرف مواد و قرص‌های جدید و روانگردان‌ها از سوی معتادان هستیم که از ترکیبات بسیار قوی  و کشنده سمی دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد. در مطلب قبلی خواص نخود فرنگی را کامل گفتیم و حالا در این بخش اثر این نخودهای سبز کوچک را در لاغری و کاهش وزن بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

افرادی که در فصل گرما کمتر آب می‌خورند بخوانند

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. به طور کلی هر فنجان نخودفرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.
علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی، موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228762 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند