Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقصی نخشی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نرم افزار توسط معاونت اجتماعی سپاه سردشت تهیه شده و شامل ارائه زندگینامه ۸۵۷ شهید این شهرستان است.
وی اضافه کرد: فاجعه بمباران شیمیایی سردشت توسط آمریکا و رژیم بعث عراق انجام شد که هدف آن تلافی شکست‌هایی بود که در سایر جبهه‌های حق علیه باطل با آن مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مردم سردشت در طول دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان در یک صف قرار گرفته و با رشادت‌ها و از خودگذشتگی های خود به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته اند.
فرماندار سردشت اضافه کرد: در مراسم بزرگداشت سالروز بمباران شیمیایی امسال شاهد حضور معاونان وزارت امور خارجه، معاون بنیاد شهید کشور، استاندار آذربایجان غربی، و میهمانانی از سایر شهرهای کشور در سردشت خواهیم بود که در روز جمعه رأس ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود؛ غبارروبی مزار شهدا و سایر برنامه‌های جنبی این مراسم نیز در عصر روز جمعه برگزار می‌شود.

«نخشی پور» از افتتاح سالن همایش‌های سردشت در روز هفت تیر خبر داد و گفت: امسال مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت در سالن یادمان ۵۰۰ نفری شهدای شیمیایی این شهرستان برگزار می‌شود که برای بهره برداری از آن تاکنون ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: امیدوارم مردم و مسئولان سردشت همانند گذشته میزبانان خوبی برای میهمانان باشند چون اعتقاد داریم در جهت توسعه پایدار این میهمانان سفیران خوبی برای معرفی این شهرستان خواهند بود.
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت نیز طی روزهای گذشته گفته بود که آمریکا جنایت‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی از ترورهای بی وقفه، ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشورمان تا بمباران شیمیایی سردشت را مرتکب شد که به عنوان نمادی از مظلومیت ایران در سطح جهان مطرح است.
رحیم واحدی بیان کرد: دولت باید با حساسیت بیشتری نسبت به مطرح کردن این فاجعه ضدبشری در سطح کشور و جهان اقدام کند.
وی اظهار امیدواری کرد: تشییع جنازه نمادین شهدای بمباران شیمیایی سردشت به عنوان حرکتی مردمی باید ثبت شود تا وضعیت آن روز به خوبی به آیندگان منتقل شود.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی در هفتم تیر ۱۳۶۶ شمسی از سوی هواپیماهای رژیم بعثی عراق بمباران شیمیایی شد و بدین ترتیب این شهر به عنوان نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان شناخته شد.
تعداد کثیری از مصدومان شیمیایی این شهر هنوز هم با دردهای این فاجعه دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از مصدومان نیز پس از ۳۲ سال در انتظار اعلام کمیسیون‌های پزشکی و تشخیص درجه جانبازی شیمیایی خود هستند.
رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی گاز خردل چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت و همچنین تعدادی از روستاهای آن را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
هر ساله به یاد قربانیان این بمباران شیمیایی، یادواره شهدای شیمیایی سردشت در این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهداست و در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والامقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز شهدای مردمی هستند.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرماندارشهرستان چرام دراین نشست گفت: شهید کسی است که جان خود را در راه وطن و آرمان‌های نظام ازدست می‌دهد و به علو درجات درمیان بهشتیان دست می‌یابد و این وعده‌ی خداوند است که فرمود شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.
توفیقیان افزود: شهیدان ریشه در قلب و یاد مردم ایران دارند و هیچ وقت از خاطرات ما دور نمی‌مانند و فرهنگ ایثار و شهادت همیشه در ایران اسلامی جای داشته است و همین باعث شده که پرچم ایران همیشه در سراسر جهان برافراشته باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان