Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:32:48 GMT

اهدای لوح یونسکو به فعال موسیقی مقامی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۵۶۲۲

اهدای لوح یونسکو به فعال موسیقی مقامی

علی اصغر رحیمی لوح چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را از دفتر میراث فرهنگی و هنری یونسکو در رومانی دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، رحیمی از فعالان موسیقی مقامی عرفانی کشور است. سردبیری کانون تنبور اصفهان و عضویت در کمیته ثبت آثار معنوی در حوزه موسیقی در سازمان میراث فرهنگی کشور از سوابق این هنرمند محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال‌های متمادی با سازمان یونسکو در زمینه خلق آثار و اجرای کنسرت‌ها همکاری داشته است. او همچنین آهنگساز آلبوم «بانگی عجب» به خوانندگی شهرام ناظری بوده است.

رحیمی تاکنون کنسرت‌ها و کارگاه‌های تخصصی را در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه، فنلاند، رومانی، مراکش، نپال، ترکیه، قطر و لبنان برگزار کرده است.

به نظر می‌رسد تمرکز سال‌های اخیر وی بر پروژه‌های مشترک با همراهی انواع ارکسترها و موزیسین‌های غیرایرانی در کشورهای مختلف، علت اهدای این لوح بوده است.

دفتر تحقیقاتی DIALOGUE IN AGORA مستقر در آلمان که به گزینش و معرفی پروژه‌های شاخص مشترک بین چهره‌های هنری رومانی و چندین کشور متقابل از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایران پرداخته است، آلبوم ANCESTRAL DIALECTS رحیمی را با تایید دانشگاه کولوژ رومانی در لیست پنج اثر برتر هنری فرهنگی خود قرار داد.

این آلبوم یکی از اجراهای زنده رحیمی را به همراهی موزیسین‌های رومانی روایت می‌کند. انتشار این آلبوم در اروپا به علاوه سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی وی در رومانی باعث شد تا مقامات یونسکویی و میراثی آن کشور، رحیمی را به عنوان چهره برتر میراث فرهنگی و هنری سال ۲۰۱۸ در رومانی گزینش و لوح یونسکویی را به وی اهدا کنند.

اعطای این لوح طی مراسمی رسمی در دفتر ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان با حضور دکتر عیدی ریاست سازمان و دکتر نیکولتا زاگورا نماینده یونسکو اتفاق افتاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر