Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،نشست مشترک مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی، محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی و بعضی از اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با موضوع واگذاری دو باشگاه در دفتر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست مسعود سلطانی فر با اشاره به نشست اخیر خود با نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل ۴۴ گفت: مطابق قانون بودجه سال ۹۸ بایستی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریورماه امسال به فرابورس بروند و تمامی برنامه ها و تمهیدات لازم در این مورد پیش بینی شده و در حال اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلطانی فر افزود: بسیار خوشحالم که اعلام کنم ظرف سه سال گذشته شفافیت و ساماندهی مالی و مدیریتی باشگاه در بخش های مختلف بخصوص تعیین دارایی ها و بدهی و سرمایه دو باشگاه و همینطور مالیات دو تیم به گونه ای پیش رفته که شفافیت لازم را برای قرار گرفتن در مسیر خصوصی شدن اخذ کرده اند و بقیه مراحل به نظر سازمان خصوصی سازی بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال ۹۸ عمل به قانون و چابک سازی و منطقی سازی دولت در بخش فوتبال و صرفه جویی در منابع عمومی است و رییس جمهور به گسترش سهم مردم در اداره این دو باشگاه اعتقاد و اصرار دارد.مدیران عامل دو باشگاه تمامی اسناد و موارد مالی، حقوقی و قانونی مد نظر سازمان خصوصی را تهیه کرده اند و تا زمان واگذاری استقلال و پرسپولیس مکلف به همکاری کامل هستند.

در این دیدار پوری حسینی با تشکر از جدیت وزیر ورزش در موضوع واگذاری دو باشگاه گفت:امیدوارم در سال ۹۸ وعده دیرینه خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس با پیگیری و همت سلطانی فر و مدیران دو باشگاه عملی شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرخآبی‌ها خصوصی شدند

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه امروز شاهد رسمی شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هستیم، گفت: پیش از این ده درصد سهام دو باشگاه نیز به مردم واگذار شده بود.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نشست واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: امروز آیین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران با تلاش ارکان مختلف برگزار می‌شود. دو دهه است که از تصویب واگذاری این دو باشگاه می‌گذرد و امروز این قطار یه ایستگاه آخر رسید.

وی افزود: امروز واگذاری رسمی این دو باشگاه و انتقال آن‌ها به بخش خصوصی اعلام می‌شود. امیدوار هستیم این واگذاری نقطه عطفی در ذر ورزش ایران باشد. در این مرحله از واگذاری که در یک مزایده شفاف انجام شد، مشتریان با اهلیت برای مالکیت و مدیریت این دو باشگاه اقدام کردند. پس از هشت بار مزایده سازمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت در تعامل با وزارت ورزش به سرانجام رسید.

پیش از این ده درصد سهام دو باشگاه به مردم واگذار شد. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد امروز شاهد واگذاری دو باشگاه نبودیم. امروز ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال مربوط به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است. کنسرسیوم بانکی، متشکل از پنج بانک نیز به همین ترتیب برای خرید باشگاه پرسپولیس اقدام کرد.

لازم به ذکر است، باشگاه استقلال به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان و پرسپولیس با ارزش ۳۲۰۰ میلیارد تومان به کنسرسیوم سهام‌داران پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیوم پنج بانک غیردولتی واگذار شدند.

دیگر خبرها

  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود