Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه روز چهارشنبه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

مهرداد باقری متهم ردیف چهارم در دفاع از خود گفت: بنده به عنوان یک کارشناس که سابقه طولانی در مسائل بانکی و اقتصادی دارد، از رسانه‌ها انتظار دارم که امانت داری را رعایت کنند.
وی افزود: انصاف نیست رسانه‌ها در این دادگاه به صورت گزینشی به انتشار نحوه رسیدگی به موارد اتهامی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری گفت: اگر مطبوعات امانتداری را رعایت کنند هم به افکار عمومی هم به فرهنگیان و به بانک سرمایه کمک خواهند کرد تا حقایق روشن شود.
این متهم در ادامه به نحوه آشنایی خود با ریخته گران یکی دیگر از متهمان پرونده اشاره کرد و گفت: من هیچ ارتباطی با نامبرده نداشتم و در سال ۹۴ توسط یک وکیل دادگستری با نامبرده آشنا شدم.
باقری در ادامه دفاعیات خود را متخصص فعالیت‌های هلدینگ معرفی کرد و گفت: بنده به عنوان یک کارشناس به هلدینگ هایی که به دلیل مشکلات گرفتار شده بودند، کمک می‌کردم تا به چرخه بازگردند.
وی در ادامه با آسیب شناسی مسائل بانکی کشور گفت: توجه به هلدینگ های بزرگ مانند هلدینگ کشاورزی و در درجه دوم پرداخت اعتبارات خرد، روی یک سکه هستند که می‌تواند باعث رونق اقتصادی در کشور شوند.

این متهم افزود: انتظار دارم قوه قضائیه به من کمک کند تا این ایده را در بانک سرمایه پیاده کنم که مطمئنم انجام آن می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌های فرهنگی از جمله مشکلات صندوق بازنشستگی را حل کند.
وی به تشریح سوابق کاری خود به عنوان بخشی از دفاعیات پرداخت و گفت: چهار هزار نفر در بانک ملت استخدام کردند که یک مورد آن نیز بر اساس توصیه نبوده است و هرگز علاقه‌ای به زد و بند برای انجام کارهای خلاف نداشته و مرتکب آن نشده‌ام.
این متهم بار دیگر به چرخه معیوب و غیرکارشناسی در انتخاب برخی مدیران و اعضای هیأت مدیره در بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در یک بانک مهندس کشاورزی مدیرعامل شده است و در بانک دیگر مهندس عمران به عنوان عضو هیأت مدیره منصوب شده است. آیا می‌توان با این نوع انتخاب‌های غیرتخصصی و غیرکارشناسی، شاهد بروز چنین مسائلی در بانک‌های کشور نباشیم.

باقری در ادامه ریخته گران یکی از متهمان دیگر را به اعمال نفوذ بر مدیران و اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه متهم کرد و گفت: من بازی جریان فساد مافیایی پنهان پشت صندوق فرهنگیان را به هم زدم اما امروز به عنوان متهم در جایگاه قرار گرفته‌ام.
وی با انتقاد از رئیس دادگستری گفت: آقای ریخته‌گران که هم اکنون به عنوان متهم در این دادگاه نشسته، هفته گذشته موفق شده است شرکت پتروشیمی بیستون را به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به فروش برساند. نمی‌شود انتظار ما این باشد تا مشخص شدن نتیجه دادگاه، آقای ریخته گران نیز اجازه ادامه فعالیت‌های اقتصادی این چنینی نداشته باشد.
ادامه دارد…

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


مظفری  گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان