Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:11:13 GMT

حریق 20هکتار از جنگل ها و مراتع هرمزگان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۳۲۹

حریق 20هکتار از جنگل ها و مراتع هرمزگان

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ امید ذاکری افزود: در سال گذشته بارش های خوبی در استان داشتیم  که پوشش علفی مراتع و جنگل ها نیز غنی تر شده است و با توجه به اینکه عمده گیاهان علفی به خصوص در نوار ساحلی از گیاهان فصلی تشکیل شده است که در فصل تابستان خشک می شود احتمال آتش سوزی نیز بالا می رود.

وی گفت: آتش سوزی های این مدت با کمک فرمانداران ،دهیاران ،بخشداری ها و یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در همان لحظات اولیه آتش سوزی اطفا شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اینکه هیزم و مواد اولیه برای آتش سوزی در سطح مراتع وجود دارد گفت: هم استانی ها  از برپا کردن آتش های غیر ضروری در طبیعت پرهیز کنند و ظروف پلاستیکی ، شیشه ای ، کبریت و دخانیات را بدون خاموش کردن در طبیعت رها نکنند زیرا وزش باد باعث انتشار و گسترش سریعتر  آتش سوزی  می شود .

ذاکری گفت: سال گذشته 5 مورد آتش سوزی در استان رخ داد که در حاشیه باغات بوده است و علت آن بیشتر پسماندهای زراعی در مزارع بوده است .

وی افزود: سامانه 1504 تلفن امداد جنگل و مرتع است که همکاران ما در یگان حفاظت از منابع طبیعی  24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی ها هستند تا در کمترین زمان ممکن در محل حضور یابند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی پوشش جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکوتایمز، به گفته مقامات منطقه اسمولنسکی روسیه، حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات پالایشگاه نفت واقع در این منطقه منجر به آتش‌سوزی شده است.

واسیلی آنوکین، رییس منصوب روسیه در منطقه اسمولنسکی گفت: منطقه ما دوباره زیر آتش حمله‌های پهپادی اوکراین است.

وی افزود: آتش‌سوزی پالایشگاه هیج قربانی نداشته و تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

در تصاویر منتشر شده در یک کانال تلگرامی، حجم آتش در این پالایشگاه گسترده به‌نظر می‌رسد.

همچنین، ایگور آرتامونوف، فرماندار منطقه «لیپتسک» در جنوب غربی روسیه، گفته است که یک پهپاد در منطقه صنعتی این ناحیه سقوط کرده است. به گفته وی، در پی این حمله ساکنان منطقه تخلیه شده‌اند.

کد خبر 6087504

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت