Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@05:19:15 GMT

واکنش دادستان کشور به «زن نفوذی در وزارت نفت»

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۲۱۸

واکنش دادستان کشور به «زن نفوذی در وزارت نفت»

دادستان کل کشور نسبت به انتشار فیش‌های نجومی از سوی برخی دستگاه‌ها واکنش نشان داد و گفت: کسانی که اطلاعات مستند در این رابطه دارند، می‌توانند برای دادستانی بفرستند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به موضوع انتشار حقوق‌های نجومی در صندوق بازنشستگی و اینکه چرا مدعی‌العموم اقدام بازدارنده در این رابطه نمی‌کند، گفت: ما باید مطلع شویم که چه کسی این حقوق‌ها را می‌گیرد به صرف اینکه در جایی یا کسی می‌گوید حقوق نجومی وجود دارد یا اینکه اطلاعات دست اول منتشر می‌کنند، دستگاه قضا نمی‌تواند به آن ورود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دربحث حقوق‌های نجومی، مجلس ورود کرد، قانون را وضع کرد و برای برخورد با حقوق‌های کلان به دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: دادستان کل کشور: یک مدیر وزارت نفت قبل از خروج از کشور دستگیر شد

دادستان کل کشور گفت: بنابراین چنانچه اگر تخلفی صورت گیرد دستگاه‌های اجرایی باید ورود کنند و از آن جلوگیری کنند. مسؤولان دولتی باید خود اهتمام داشته باشند که جلوی این حقوق‌ها گرفته شود.

منتظری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی وقتی حقوق‌ها را می‌بینند اگر از حد مجاز فراتر رفت باید خودشان اقدام کنند بنابراین آنهایی که اطلاعات مستند در این رابطه دارند می‌توانند برای دادستانی بفرستند و صرف شایعه برای ما سند نیست، قطعاً جایی که ببینیم تخلفی می‌شود و حقوق جامعه تضییع می‌گردد ما اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره حضور یک زن نفوذی در وزارت نفت و دستگیری یک مقام مسؤول در این وزارتخانه گفت: پرونده‌های این چنینی که در دادسرا تشکیل می‌شود تا زمانی که مشمول تحقیقات هستند و بازپرس تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، نه به موجب قانون مجاز هستیم که آن را افشا کنیم و نه مصلحت مجموع کشور است که بخواهیم آنها را دنبال کنیم و یا اطلاعات ناقص را در اختیار دیگران بگذاریم.

دادستان کل کشور گفت: یک جرمی واقع شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به آن ورود پیدا کرده‌اند بنابراین باید تحقیقات تکمیل شده و زمانی که به مرحله‌ای برسد که قابل انتشار باشد قطعاً منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال حقوق نجومی دادستان کل کشور صندوق بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه