Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنستانتین سیوکوف امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو تصریح کرد: اگر ایران علیه آمریکا به دادگاه بین المللی شکایت نکند این چنین اقدامات تجاوزگرانه واشنگتن ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: تنها راه موثر تنظیم شکایت نامه و رجوع به دادگاه داوری بین المللی است تا آمریکا پاسخگو باشد و ایران می تواند در دادگاه مدارک خود را برای اثبات جرم واشنگتن ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیوکوف با بیان اینکه با آمریکا به جز این نمی توان برخورد کرد، خاطرنشان کرد: رسانه های غربی به گونه ای خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا را پوشش دادند که بسیاری از مخاطبان باور کرده اند که این هواپیما در آبهای بین المللی سرنگون شده است.
وی این احتمال را نیز بعید ندانست که مشاوران و نزدیکان ترامپ اطلاعات بی اساس و دروغین درباره محل سقوط پهپاد سرنگون شده به وی ارائه کرده اند.
کارشناس نظامی روس گفت که ترامپ خواهان جنگ نیست اما جان بولتون مشاور امنیت ملی وی بر حمله به ایران اصرار دارد و وجود اختلاف در کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا را به تردید انداخته است.
وی معتقد است که بولتون سفارش های اسراییل برای حمله به ایران را می خواهد تحقق بخشد و به همین دلیل بر این امر اصرار می ورزد.
سیوکوف خاطرنشان کرد: اما فرماندهان نظامی آمریکا درباره خطر آغاز جنگ و پیامدهای آن بویژه برای پایگاه های آمریکا در شیخ نشینان جنوب خلیج فارس که در تیررس موشک های ایران قرار می گیرند هشدار داده اند.
رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه بر این باور است که ایران راهبرد سنجیده ای را در برابر آمریکا انتخاب کرده است و در حالی که ساختار نیروهای مسلح خود را تقویت و آن را به سلاح های پیشرفته مجهز کرده در برابر تنش آفرینی واشنگتن خویشتنداری می کند.
کارشناس روس تصریح کرد: این آمادگی نظامی ایران حالت بازدارندگی یافته و کاخ سفید در طراحی های نظامی خود به دقت آن را بررسی می کند و خودداری ترامپ از بکارگیری زور علیه ایران نیز منعکس کننده این واقعیت است.

گفتنی است، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه که برای دیدار با همتایان خود از آمریکا و اسرائیل به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، دیروز اعلام کرد: روسیه شواهد و اطلاعاتی دارد که نشان می دهد پهپاد سرنگون شده آمریکایی در حریم هوایی ایران قرار داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنج شنبه ۳۰ خرداد از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.

آمریکایی ها پس از این رسوایی مدعی شدند که این پهپاد در آب های سرزمینی در حال حرکت بوده است اما چند روز بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از رجزخوانی های فراوان در نهایت به خاطر سرنگون نکردن هواپیمای جاسوسی با سرنشین این کشور در نزدیکی پهپاد سرنگون شده از ایران تشکر کرد و در عین حال دو روز پیش تحریم هایی را علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تصریح کرد انتظار حل موضوع فلسطین تا زمانی که اشغالگری و تجاوز ادامه داشته باشد واقع‌بینانه نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو انتظار برای حل موضوع فلسطین حین ادامه اشغالگری و تجاوزها را دور از واقعیت توصیف کرد. 

او گفت: «کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش بس فوری کامل و پایدار است.»

وی اضافه کرد: «در حالی که اسرائیلی ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته ترین سلاح ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.»

باقری اضافه کرد: «از این رو توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.»

او تأکید کرد: «تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.»

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شوددرخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند