Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@22:58:11 GMT

پاسداشت شهادت جانباز شیمیایی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۷۱۸

پاسداشت شهادت جانباز شیمیایی برگزار می‌شود

اولین سالگرد شهادت جانباز شیمیایی۷۰ درصد "شهید غلامحسین مهدی‌زاده" هفتم تیرماه در مهدیه دستجرد اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین مهدی‌زاده جانباز شیمیایی پس از تحمل ۳۲ سال رنج و استقامت،  سال گذشته به خیل هم‌رمزمان شهیدش پیوست و مراسم پاسداشت شهادت او عصر روز جمعه هفتم تیرماه در مهدیه دستجرد اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید مهدی‌زاده سال ۶۴ و در حالی که ۱۶ ساله بود راهی مناطق عملیاتی غرب شد و بعد از آن در عملیات والفجر ۹ شرکت کرد. او یک سال بعد در عملیات کربلای ۵ با گاز خردل شیمیایی شد؛ او به علت شدت آسیب‌های ناشی از گاز خردل در بیمارستان مسیح دانشوری تحت عمل جراحی پیوند ریه قرار گرفت، اما یک سال قبل به علت نارسایی‌های بعد از  عمل پیوند به شهادت رسید.  

شهید مهدی‌زاده در بخشی از خاطرات خود از عملیات گفته است: «زمانی که ما وارد منطقه شدیم روز سوم عملیات بود و قرار بود جایگزین لشکر امام رضا (ع) شویم. وقتی وارد شدیم صبح بود، ظاهراً اول صبح و حدود یکی، دو ساعت قبل

از ورود مان بمباران شیمیایی توسط نیروهای بعثی صورت گرفته بود؛ به ما گفتند که منطقه خنثی می‌باشد و نیازی نیست که ماسک‌های شیمیایی استفاده کنیم. بنابراین نیروهای رزمنده به تصور اینکه منطقه خنثی است از ماسک استفاده

کردند و عده‌ای از بچه‌ها وارد سنگرها شده و از میوه و موادغذایی و آبی که در سنگرها وجود داشت استفاده کردند، اما گویا این خبر که منطقه خنثی است خبری نادرست بود و علائم مجروحیت شیمیایی کم‌کم در ما بروز کرد و بعضی‌ها در

همانجا و بعضی دیگر در بیمارستان شهید شدند.»

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جانبازان شهادت شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان