Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران سوژه تحلیل رسانه های جهان شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک روزنامه فرامنطقه‌ای تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران را غیر قابل اجرا دانست و نوشت، این تحریم‌ها صرفا سبب تشدید تنش منطقه می‌شود.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته جاری تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از امضای فرمان اجرایی دونالد ترامپ، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که واشنگتن رهبر انقلاب و اعضای دفتر ایشان و شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم قرار داده است .
رئیس جمهور آمریکا هنگام اعلام این تصمیم، به اشتباه گفت که بر اساس تحریم‌های جدید، آیت الله خمینی (ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است؛ گافی که جنجال بسیاری به همراه داشت.
روزنامه «القدس العربی» امروز چهارشنبه به این اشتباه ترامپ پرداخت و نوشت: «چه بسا لغزش زبانی که بیانگر بسیاری از حقایق مخفی است؛ دروغهای علنی را برملا می‌کند و تأکیدی بر کوته‌فکری، احمقانه بودن تصمیم و خطرات بازی با آتش است؛ به ویژه در مسائل حساسی که می‌تواند در روند سیاست بین‌الملل و موازنه روابط بین کشورها تأثیرگذار باشد. این وضعیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که درباره یک دستور اجرایی صحبت می‌کند».
به گزارش این روزنامه، ترامپ آیت الله خمینی (ره) را تحریم کرد که 30 سال پیش درگذشته است. به هر حال، منظور وی، آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر کنونی جمهوری اسلامی ایران بود و شاید کلام از دستش خارج شد یا «جهل همیشگی‌اش عامل این کار بوده یا لغزش زبانی بر وی مستولی شده که در وهله نخست فاش کرد که تحریمهای اخیر، نه تنها نمادین، صوری و غیر قابل اجراست، بلکه مهمتر از آن، تصمیمات احمقانه و مجانی است که هیزمی بر آتش در یک منطقه نفتی است که طی هفته‌های گذشته گُر گرفته است و تاب افروخته شدن بیشتر را ندارد».
بنا بر این گزارش، در نتیجه «تفاوتی ندارد که ترامپ، رهبر ایران را تحریم کند که در از سه دهه پیش در قبر خود آرام گرفته، یا رهبر زنده، ولی خزانه‌داری آمریکا عاجزتر از آن است که به دارایی‌ وی آسیبی وارد کند».
القدس العربی ادامه داد، تحریم‌های جدید آمریکا کافی بود که باعث بحرانی‌تر شدن وضعیت بین ایران و آمریکا شود که نیازی به این تنش وجود ندارد. این تنش از حد درگیری لفظی، خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و تحریمهای پیاپی علیه اقتصاد ایران عبور کرد و چند روز پیش به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز آبهای منطقه‌ای ایران رسید.

بستن راه دیپلماسی
شبکه خبری آمریکایی در واکنش به تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که اقدام علیه ظریف عملا احتمال هرگونه دیپلماسی را از بین می‌برد، آن هم با اعمال تحریم‌های سخت علیه دیپلمات ارشد یک کشور.
میشل کوزینسکی تحلیلگر ارشد بین‌الملل شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از این اقدام ترامپ گفت که سابقه نداشته که دولتی در آمریکا رهبر یک کشوری را تحریم کند و حتی علیه فردی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز رویکرد مشابهی نداشته است.
وی گفت که ترامپ از این دستور به عنوان مثال تازه‌ای برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای استفاده می کند حال آن که بنا بر نظر بسیاری از ناظران بین المللی این خود آمریکا و اقداماتی که در پیش گرفته بود که وضعیت را به شرایطی کشانده است که ما اکنون در آن هستیم. این اقدامات آمریکایی‌ها بودند که تنش‌زا بوده است.
کوزینسکی گفت که اگر آمریکا از ابتدا از توافق هسته‌ای خارج نمی شد اصولا چنین مسائلی که اکنون شاهد آن هستیم پیش می آمد؟ اگر هدف آمریکا این است که اول منجر به تغییرات در رفتار ایران شود و دوم این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند باید گفت با این تحولات و تحریم‌ها این امربه این زودی‌ها میسر نخواهد شد و نشانه‌ای دال بر رسیدن به این اهداف در میان نیست.
سم کیلی، یکی دیگر از کارشناسان این شبکه نیز در این رابطه با زیر سوال بردن ادعای ترامپ به این که دنبال دیپلماسی و مذاکره بر سر معامله جدید با ایران است، گفت: به سختی می‌توان گفت که درهای دیپلماسی چطور می تواند گشوده باشد، چرا که ایرانی‌ها هم بر این نکته تاکید کرده‌اند که اگر آمریکا به توافق هسته‌ای بازنگردد به هیچ عنوان وارد مذاکره‌ای نخواهند شد.
وی همچنین گفت: در میان هواداران ایران در منطقه هستند کسانی که شیعه هم نیستند و از این اقدام سمبلیک و فرمایشی آمریکا عصبانی هستند. اقدامی که علیه رهبری ایران صورت گرفته است. وی تنها یک رهبر یک فرقه خاص نیست بلکه یک رهبر مذهبی است.
کیلی با اشاره به اعلامیه آقای مونچین درباره اضافه شدن نام آقای ظریف در فهرست افراد تحریمی در روزهای آینده و با اشاره به ادعای آمریکا برای پیگیری رویکرد دیپلماتیک درباره ایران، گفت: این اقدام علیه ظریف عملا احتمال هر گونه دیپلماسی را از بین می‌برد، آن هم با اعمال تحریم های سخت علیه دیپلمات ارشد کشوری. این اقدام حمله به روابط دیپلماتیک به حساب می آید با وجود این که دو کشور رابطه رسمی ای ندارند.

شطرنج بازی کردن با کبوتر!
هفته نامه فرانسوی نوول ابسرواتور در تحلیلی درباره رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران، به کنایه وی را احمقی توصیف کرد که نمی‌توان با وی گفتگوی مستدل و منطقی داشت.
پاسکال ریشه روزنامه نگار فرانسوی در مطلبی با عنوان " ترامپ و ایران: چگونه با یک کبوتر شطرنج بازی کنیم" ("شطرنج بازی کردن با کبوتر" در زبان فرانسه کنایه از "گفتگو کردن با یک احمق است") نوشت: مذاکره کردن با ترامپ، به قول برخی دیپلمات ها، اندکی مانند شطرنج بازی کردن با کبوتر است. کبوتر در آن سوی صفحه شطرنج بال بال می‌زند و دور خودش می‌چرخد، همه مهره‌ها را به هوا می‌فرستد، روی صفحه خرابکاری می‌کند، آخر کار نیز طوری ژست می‌گیرد که گویی برنده شده است.
در پرونده ایران، ترامپ همین گونه عمل می‌کند. توافق هسته‌ای سال 2015 را پاره می‌کند، شب و روز در توئیتر بال بال می‌زند، تهدید می‌کند، خشمگین می‌شود، یک روز مهربان است یک روز جلاد. یک روز اعلام می‌کند ایران و آمریکا می‌توانند بهترین دوستان هم در دنیا باشند، دوباره اعلام می‌کند ایرانی‌ها تروریستند، از مذاکره سرباز می‌زند، الزام می‌کند که مذاکره صورت پذیرد، وعده " نابودی کامل" می‌دهد، دستور حمله صادر می‌کند، دستور حمله را لغو می‌کند.
رفتارهای متناقض!
نوول ابسرواتور ادامه می‌دهد: و او دارایی‌های مالی ایرانی‌ها را مسدود می‌کند... از جمله دارایی‌های وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف را، تا به بهترین شیوه ممکن هیچ بختی به دیپلماسی نداده باشد. ترامپ به این ترتیب تمام مهره‌هایی را که دیپلمات‌های ورزیده و با تجربه قبلا با دقت در صفحه شطرنج با ایران چیده بودند، بر هم می‌زند، اما بی آنکه معلوم باشد وی می‌خواهد ما را به کدام سو ببرد. آیا به سوی جنگ می‌رود؟ پیشاپیش پاسخ این سوال منفی است؛ وی جنگ دوست ندارد، مگر از نوع تجاری آن را؛ وی به اندازه کافی به رای دهندگانش قول داده است که هرگز آن‌ها را به سوی یک ماجراجویی نظامی سوق نخواهد داد و از سوی دیگر انتخابات نیز در آمریکا نزدیک است. با این حال اوضاع آنچنان تلاطم دارد که بگوییم خطر بروز مناقشه صفر نیست.
پاسکال ریشه در این مقاله افزود: آنانی که مدعی اند می‌توانند حرکات بی نظم و حساب رئیس جمهور آمریکا را تفسیر کنند، با اعتماد بنفس بالا به ما کتاب " هنر مذاکره" (The Art of the Deal) را نشان می‌دهند که ترامپ در سال 1987 زمانی که تاجر بود نوشته است یا برای وی نوشته اند. خلاصه کتاب از دیدگاه این افراد این است که برای مذاکره کردن نخست خشونت به خرج دهید، گلویتان را پر باد کنید، بترسانید. سپس وقتی که طرف مذاکره شما لرزان و رنگ از رخ پریده شد، به وی معامله‌ای را پیشنهاد کنید که خیلی به نفع خودتان است، معامله‌ای که به طرف مقابلتان اجازه دهد کمابیش سرش را بالا بگیرد. این ترامپ شناسان به شما می‌گویند که این دقیقا شیوه‌ای است که ترامپ در قبال کره شمالی کیم جونگ اون به کار برده است و اکنون می‌کوشد در قبال رئیس جمهور چین شی جینپینگ به کار بگیرد (وی اخیرا شرکت هواوی را از معامله با شرکت‌های آمریکایی بدون چراغ سبز خودش منع کرده است).
نوول ابسرواتور ادامه می‌دهد: فرض کنیم که حق با آنهاست و ترامپ یک کبوتر بازیگر این شطرنج فرضی نیست بلکه یک استاد حسابگر است که بر اساس یک راهبرد مشخص عمل می‌کند. این فرض چیزی عاید ما نمی‌کند، زیرا در موضوع ایران، چنین محاسبه‌ای هیچ معنایی ندارد. ترامپ ضمن امضای فرمان مسدود سازی دارایی‌های رهبران ایرانی در روز دوشنبه، خواسته هایش را نیز بیان کرده است. این خواسته‌ها بر یک اصل استوارند: وی پیشنهاد می‌کند که ایران هر گونه تلاش برای دستیابی به بمب هسته‌ای را کنار بگذارد. باید به وی بگوئیم: خسته نباشید. این همان هدفی است که آمریکا و اروپا قبل از حضور ایشان در کاخ سفید دنبال می‌کردند. وی می‌خواهد مذاکره را به صورت مستقیم پیش ببرد، اما واقعا در این صورت ترامپ فراتر از آنچه که به دست آمده است، چه دستاوردی می‌تواند داشته باشد.
پاسکال ریشه در این مقاله افزود: جامعه بین المللی بعد از تلاش‌های سخت دیپلماتیک، چارچوبی برای دستیابی به این هدف پی ریزی کرد: برنامه اقدام مشترک، مذاکره شده میان ایران و آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان؛ اما ترامپ با این بهانه که این توافق " خیلی بد" است، در اردیبهشت سال گذشته از آن خارج شد، بی آنکه بگوید چگونه می‌خواهد این توافق بد را بهتر کند.
ترامپ توضیح نمی‌دهد که وی می‌خواهد چگونه فراتر از این توافق حرکت کند؟ آیا وی فکر می‌کند می‌تواند از ایرانی‌ها تعهد بگیرد که اصلا اورانیوم غنی سازی نکنند؟ این رویایی بود که جرج بوش پسر در سر می‌پروراند و واشنگتن برای رسیدن به آن فشار شدیدی را بر ایران آورد، اما به نتیجه‌ای نرسید. در آن زمان با وجود حضور بیش از 150 هزار نیروی آمریکایی در منطقه و البته با وجود جنگ طلبان دو آتشه در کاخ سفید، تهران مقاومت کرد و حتی شمار سانتریفیوژهایش را افزایش داد. واقعا چه کسی می‌تواند تصور کند ایران امروز بیش از آن زمان تحت تاثیر فشار‌های آمریکا قرار بگیرد؟
مسیر در پیش گرفته شده توسط رئیس جمهور آمریکا به هیچستان می‌رود، اگر نگوییم بازگشت به خانه اول (بهترین سناریو) یا حرکت به سوی جنگ است. واقعا هرگز خوب نیست با کبوتر شطرنج بازی کنیم.

تحریم و تشدید تنش علیه ایران برای چپاول همپیمانان
شبکه العالم در تحلیلی به قلم حسین الموسوی نوشت: ترامپ تحریم های جدید علیه ایران اعمال کرد تا بتواند آبروی خود را که پس از سرنگون شدن هواپیمایش از دست داده بود، باز یابد و همپیمانانش امیدوار بودند که سرنگونی هواپیما راه را برای جنگیدن آمریکا با ایران هموار کند ولی از پیامدهای چنین جنگی آگاه نبودند ولی ترامپ برای جبران سرنگونی هواپیمای کشورش متوسل به تحریم شد.
گذشته از این، ترامپ در اظهاراتش به چند مساله پرداخت که شاید مهمترین حرفش نیروهای افراطی دولتش بود. ترامپ همچنین بار دیگر اعلام کرد که همپیمانان عرب آمریکا باید بهای حمایت واشنگتن از آنها را بپردازند. ترامپ همچنین در اظهاراتش به سیاستی که در قبال ایران پیش گرفته است، پرداخت. این مسائل را نمی توان از همدیگر جدا کرد و جدا دانست زیرا نشان می دهد که آمریکا با تحولات منطقه چگونه برخورد می کند.
همه این امور به خوبی نشان می دهد که ترامپ با کشورهای عربی مانند یک تاجر برخورد می کند که می خواهد از هر ترفندی برای امضای قرارداد استفاده کند و به خوبی می داند که ایران هیچ خطری برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و حمایتش از مقاومت ناشی از سیاست 4 دهۀ گذشته اش است. بنابراین ترامپ با خروج از توافق هسته ای ایران و پیش کشیدن مساله هسته ای درپی چپاول همپیمانان عرب خود و واداشتن آنها به پرداخت بهای دشمنی واشنگتن با تهران است. هر چند شواهد و قراین نشان می دهد که ترامپ به علل مختلف درپی جنگ با ایران نیست که مهمترین این علل آنست که ترامپ پیش از تصمیم گیری برای آغاز هر جنگی همیشه قدرت نمایی واقعی ایران در منطقه را به یاد می آورد و ناگفته نماند که نیروهای افراطی دولت ترامپ پیوسته وی را تحریک به جنگ می کنند و ترامپ هم به این موضوع اذعان می کند و می گوید که جان بولتون یکی از جنگ طلبان دولت آمریکا است و اگر به حال خودش رها شود، در یک زمان با همه جهان درگیر می شود.
ترامپ برای تأمین منافع خود و به دست آوردن میلیاردها دلار، ایران هراسی را بهانه کرده است تا اموال کشورهای نفت خیز منطقه را به جیب بزند و با اعمال تحریم های جدید علیه تهران درپی سوء استفاده از همپیمانان است ولی تحولی که ایران در منطقه ایجاد کرده است، گذشته از اینکه واشنگتن را وادار به تغییر سیاست خود خواهد کرد، جایگاه کشورهای منطقه را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحریم ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش سایت وزارت امورخارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله